SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)

Polskie firmy prowadzące blogi robią to przede wszystkim, żeby budować swój wizerunek ekspercki i mniej formalnie komunikować z klientami. Najczęściej decyzję o uruchomieniu bloga podejmuje właściciel, prezes lub dyrektor.

Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)

Z badań przeprowadzonych rok po roku przez Dominika Kaznowskiego wynika, że mniej więcej dwie trzecie polskich blogów firmowych jest prowadzone od co najmniej roku. W ub.r. powstało mniej takich blogów niż w 2009 roku.


Polskie firmy zakładają i prowadzą blogi przede wszystkim, żeby bezpośrednio, mniej formalnie komunikować się z klientami oraz wyróżniać się na rynku eksperckim wizerunkiem.

 


Z inicjatywą uruchomienia bloga znacznie częściej wychodzą osoby ze ścisłego kierownictwa firmy niż szefowie lub pracownicy działów marketingu i PR.

 


Tylko nieco ponad 10 proc. blogujących firm prowadzi więcej niż jednego bloga.

 


Dla większości blogujących firm blog jest ważny lub bardzo ważny w komunikacji.

 


Tworzenie profesjonalnego, wiarygodnego wizerunku, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz budowanie relacji z klientami - to najważniejsze cele, jakie firmy stawiają przed prowadzonymi przez siebie blogami.

 


Większość blogujących firm jest zadowolona z celów i korzyści, które zostały osiągnięte dzięki blogom.

 


Badanie przeprowadził Dominik Kaznowski (ostatnio pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i public relations), współautor strony strony blogifirmowe.wordpress.com i współorganizator konkursu na najlepsze blogi firmowe w Polsce. Ankiety internetowe zebrano pod koniec 2009 roku oraz od 26 stycznia do 7 lutego br. Wypełniła je mniejsza część firm, które zarejestrowały swoje blogi w katalogu na blogifirmowe.wordpress.com.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
język polski
Chyba liczba pracowników a nie ilość pracowników? Czy pracownicy są niepoliczalni jak mleko?
odpowiedź