SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dlaczego zapamiętujemy reklamy telewizyjne?

Najbardziej zapadają nam w pamięć spoty zabawne, zaskakujące i z charakterystycznymi hasłami - wynika z badania ZenithOptimedia wśród polskich internautów. Natomiast najsłabiej pamiętamy reklamy wzruszające, denerwujące i przerażające.

Wśród ankietowanych przez ZenithOptimedia polskich internautów 39 proc. przyznaje, że przypomina sobie reklamę telewizyjną lub serię spotów, które szczególnie utkwiły im w pamięci. W tej grupie prawie 40 proc. osób to tzw. heavy userzy, którzy oglądają telewizję codziennie lub prawie codziennie.

Dwie trzecie internautów, którym zapadła w pamięć jakaś reklama telewizyjna, są zdecydowanie przekonani, że stało się tak, ponieważ była śmieszna. Dla prawie połowy takich respondentów kluczowym czynnikiem w tej kwestii jest obecność w spocie charakterystycznego hasła reklamowego, a dla co czwartej osoby zdecydowanie najważniejszy jest element zaskoczenia albo charakterystyczna piosenka.

Natomiast czynnikiem, który zdaniem polskich internautów ma najmniejszy wpływ na zapamiętywanie przez nich reklam telewizyjnych, jest obecność elementów strachu. Słabo też pamiętamy reklamy denerwujące, wzruszające oraz zawierające suche informacje.

Badanie opinii Polaków na temat czynników wpływających na zapamiętywanie reklam telewizyjnych zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety internetowe objęły grupę 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.

Dołącz do dyskusji: Dlaczego zapamiętujemy reklamy telewizyjne?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dw
Miejmy nadzieję, że twórcy reklam zapamiętają: reklamy, które nas denerwują, nie są najskuteczniejsze.
odpowiedź
User
eciepecie
reklamy ktore nas denerwuja zapadaja w pamiec na długie lata jak reklama benecolu z aktorka ktora na poczatku spotu krzyczala NIEEEE WIERZYYYYYLAM
nikt juz nie pamieta czego to byla reklama ale bardzo wielu ludzi ja pamieta

reklamy z elementem zaskoczenia moim zdaniem nie zapadaja na zbyt dlugo, poniewaz po jednokrotnym obejrzeniu wszyscy juz wiedza co i jak, nie mozna sie zaskakiwac wciaz tym samym, no chyba ze mozna....

odpowiedź
User
maniek
Ech, kolumbowie badań ;-)
odpowiedź