SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Do 3,47 mln wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu

Cyfrowy Polsat miał na koniec I kw. br. 3,47 mln abonentów usługi telewizyjnej, poinformował prezes Dominik Libicki. Oznacza to, że w ciągu roku spółka zwiększyła swoją bazę abonenckich o 230 tys. Libicki ocenia, że platformy cyfrowe mogą pozyskać jeszcze ok. miliona abonentów.

"Liczba użytkowników usługi dostępu do internetu wyniosła 36 tys." - powiedział Libicki na konferencji prasowej. Poinformowal też, że liczba użytkowników usługi telefonii mobilnej wzrosła w ciągu roku o 91 tys. do 120 tys. z czegp 97% to post-paid).

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) tzw. pakietu familijnego wzrósł o 3,8% do 43,6 zl a w przypadku pakietyu mini o 7,5% do 11,4 zł. Cyfrowy Polsat 2726 tys. klientów pierwszego pakietu i 744 tys. - drugiego na koniec marca. Libicki zaznacza, że wzrost ARPU osiągnięto bez podwyżek cen, dosprzedając dodatkowe płatne kanały.

"Ważnym osiągnięciem było ustabilizowanie wskażnika churn" - dodał Libicki. Współczynnik odejść abonentów (churn) w I kw. wyniósł 9,6% wobec 10,3% w całym 2010 r. Według Libickiego, to najniższy wskaźnik churn wśród europejskich platform cyfrowych.

"Do nasycenia rynku płatnej telewizji jeszcze nam trochę brakuje. Do 'wzięcia' jest jeszcze ok. miliona klientów" - ocenil Libicki, powołując się na oceny zgodnie z którymi nasycenie rynku płatną telewizją wynosi ok. 72%, przy czym trudno ocenić ilu klientów korzysta z więcej niż jednego dostawcy. Według Libickiego, stopień nasycenia rynku może wynieść ostatecznie ok. 80%.

Cyfrowy Polsat miał 76,40 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 86,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 402,78 mln zł wobec 374,00 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Do 3,47 mln wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mash
Ludzie się poznają na jakości i wartościowości usług CP. W Multi masz wszystko: interesujące kanały tv w ilości satysfakcjonującej, telefon i jeszcze mobilny internet, który lada chwila będzie śmigał w technologii LTE. Wszystko spakietowane w fajny cenowo sposób. Kiedy LTE wejdzie w życie to liczna klientów CP dopiero wzrośnie. Inni dostawcy mobilnego mogą się kryć
odpowiedź
User
Droździk
w pełni się zgadzam z przedmówcą. Nawet nie tyle że czekam na to, aż się ten net pojawi i będę wtedy korzystał z multioferty osobiście, no bo i bez tego w CP jest spoko, choć jeszcze nie mam netu. Właśnie warto podkreślić możliwość korzystania z multioferty, co jest i tańsze i wygodniejsze. Już mi to dość długo chodzi po głowie, ale dopiero po wprowadzeniu LTE się na to zdecyduję.
odpowiedź