SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Do Rzeczy” i „Tygodnik Powszechny” z identyczną grafiką na okładkach świątecznych wydań

Na okładkach najnowszych, przedświątecznych wydań "Tygodnika Do Rzeczy" (Orle Pióro) oraz "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) pojawiły się takie same grafiki z reprodukcją obrazu z Matką Boską i dzieciątkiem Jezus.

Na okładki "Do Rzeczy" oraz "Tygodnika Powszechnego" trafiła reprodukcja obrazu "Madonna z Dzieciątkiem" Marianne Stokes z 1908 roku. Wydania ukazały się dzień po dniu - "Do Rzeczy" w poniedziałek, "TP" drugi we wtorek.  

Na jedynce "Do Rzeczy" zapowiadany jest artykuł naczelnego, Pawła Lisickiego "Śledztwo w sprawie Matki Bożej". "Tygodnik Powszechnego" na pierwszej stronie zapowiadany jest jedynie hasłem "moc czytania na Boże Narodzenie 2018".  Podobieństwo okładek wytknęli w mediach społecznościowych niektórzy internauci.

"Zbieg okoliczności"

- Ten zbieg okoliczności świadczy o mocy obrazu, który wybraliśmy - uważa Michał Kuźmiński, zastępca redaktora naczelnego "Tygodnika Powszechnego", poproszony przez nas o komentarz do sprawy. - Okładka to z resztą nie tylko obraz, to także kontekst użycia go, otoczenie, hasła. W "Do Rzeczy" jest śledztwo. U nas - cud Bożego Narodzenia, macierzyństwo i miłość - dodaje Kuźmiński.

Zastępca redaktora naczelnego "Tygodnika Powszechnego" poinformował Wirtualnemedia.pl, że najświeższe wydanie pisma czekało już na kolportaż w dniu ukazania się nowego numeru "Do Rzeczy".

W pierwszych trzech kwartałach br. "Tygodnik Powszechny" był szóstym najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii w Polsce. Pismo jako jedyne w swoim segmencie mogło pochwalić się wzrostami sprzedaży (+16,79 proc. rok do roku).  Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 27 261 egz.

Z kolei, w tym samym okresie sprzedaż "Do Rzeczy" wyniosła średnio 35 011 tys. egzemplarzy, co sytuuje tytuł na piątym miejscu zestawienia najlepiej sprzedających się tytułów w segmencie tygodników opiniotwórczych. Jego sprzedaż spadła o 18,92 proc. w skali roku.

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Tygodnik Powszechny” z identyczną grafiką na okładkach świątecznych wydań

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PszoNick
Bzdura. Dogadali się wszyscy ale gazPol sie wycofała a Wprost załamistrajkowało.
odpowiedź
User
Al
Tyg. Pow. z maryjna okladka na Swieta ? Dziwne, przeciwz to jest teraz pismo jawnie antykatolskie ?
odpowiedź
User
Tomek
Tygodnik antykatolicki nie jest, chociaż pracujący tam niewierzący faktycznie robią z cenionych księży celebrytów eventowych na zamówienie.
odpowiedź