SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Do Rzeczy” ostro w dół w I półroczu. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

Najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w I półroczu br. był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek Polska”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w I półroczu 2014 roku wyniosła 144 033 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku obniżyła się ona o 0,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki  gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 585 egz., czyli o 1,43 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w I półroczu br. kosztował 5,90 zł, a rok wcześniej - 5 zł.

Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 120 215 egz., czyli o 3,31 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

>>> „Wprost” dzięki taśmom zyskał 50 proc. sprzedaży i wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”

Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 79 599 egz., po spadku o 21,86 proc. W I półroczu 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.

Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 63 517 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 34,83 proc. Tytuł ten w I półroczu br. kosztował 5,95 zł, o 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 0,31 proc. i wyniosła 17 624 egz.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 645

144 033

144 033

202 350

145 210

144 404

Polityka

175 041

121 590

121 585

182 088

123 355

123 350

Newsweek Polska

178 486

120 219

120 215

190 956

131 874

124 335

W Sieci

167 482

79 601

79 599

217 531

101 882

101 870

Tygodnik Do Rzeczy

148 800

72 591

63 517

199 605

106 232

97 456

Wprost

133 321

131 616

61 484

159 269

135 957

64 764

Gazeta Polska

128 291

47 050

46 463

135 899

61 485

60 839

Przegląd

51 000

18 559

18 559

57 104

19 047

19 047

Tygodnik Powszechny

38 027

18 159

17 624

38 120

20 386

17 570

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

489 245

306 868

306 868

492 459

333 044

333 044


„Gość Niedzielny”  był liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii w każdym miesiącu I półrocza br. „Polityka” została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” tylko w kwietniu, kiedy ze względu na Wielkanoc i długi weekend majowy ten drugi tygodnik miał trzy wydania, podczas gdy pierwszy - pięć.

„Wprost” dzięki głośnym publikacjom podsłuchanych rozmów polityków i biznesmenów w czerwcu zanotował ponad dwukrotnie wyższą sprzedaż niż w każdym z poprzednich pięciu miesięcy. Jednocześnie wyprzedził „W Sieci”  i „Do Rzeczy”.

>>> „Wprost” z rekordową sprzedażą dzięki taśmom (dane numer po numerze)

W całym półroczu powiększyła się przewaga sprzedażowa „W Sieci” nad „Do Rzeczy” - w styczniu i lutym wynosiła ok. 10 tys. egz., natomiast w kwietniu, maju i czerwcu - ok. 20 tys.


Drukująca głównie przedruki z innych mediów „Angora” najlepsze wyniki sprzedażowe zanotowała w styczniu i lutym (314,1 tys. i 318,7 tys. egz.), a najgorsze (poniżej 300 tys. egz.) w kwietniu i maju.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” ostro w dół w I półroczu. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomo
Jak to dobrze, że pomału wyczerpuje się smoleńskie paliwo bogobojnych hejterów z pisemka dla rybaków "W Sieci". Już nawet kuriozalne okładki nie pomagają. Może Antoni z cyckami? :)
40 42
odpowiedź
User
maku
Co na to prawicowi hejterzy, którzy wieszczą upadek Wyborczej?
25 42
odpowiedź
User
merlot
Do Rzeczy - szczyt obłudy.
29 33
odpowiedź
User
plusk
Pisowskie tygodniki cienko przędą. W tym zestawieniu widać jak wiele straciły w ciągu roku. Kroplówka ze SKOK-ów pilnie potrzebna.
31 34
odpowiedź
User
trzecioświatowiec
Nie jest źle dla pism nazywanych "prawicowymi", bo lewackie "Polityka", "Newsweek" i "Tygodnik Powszechny" przegrywają z nimi. Mają razem mniejszą sprzedaż niż "W Sieci" i "Do Rzeczy".
33 21
odpowiedź