SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów przejrzy opcje strategiczne, chce szybciej rozwijać ofertę cyfrową

PMPG Polskie Media, której spółki zależne wydają m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, kolejny raz w ostatnim okresie ogłosiła przegląd opcji strategicznych, jedną z nich jest współpraca z potencjalnymi inwestorami. Firma chce rozwijać się przede wszystkim w obszarze cyfrowym.

Michał M. Lisiecki, większoścowy akcjonariusz PMPG Polskie MediaArticle

W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media wyliczyła, że na wstępnym etapie przeglądu opcji „rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów, wspólne przedsięwzięcie z innymi podmiotami”. Firma będzie współpracowała z wybranym doradcą transakcyjnym.

W ramach procesu zamierza „rozpoznać możliwości dalszego rozwoju, w szczególności w obszarze działalności cyfrowej, a także możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami”.

„Wprost” od wybuchu epidemii tylko cyfrowy

PMPG Polskie Media przypomniała, że przez ostatnich kilka lat jej spółki zależne wydające tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” realizowały strategię transformacji cyfrowej. Ten pierwszy od kwietnia 2020 roku ukazuje się wyłącznie w formie cyfrowej, w serwisach internetowych obu wprowadzono subskrypcyjną ofertę dostępu do treści autorskich.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Wprost.pl i DoRzeczy.pl, w zakresie liczby użytkowników i odwiedzin stron osiągnęły pozycje liderów wśród swoich konkurentów wywodzących się z branży tygodników opinii. Skuteczne przejście transformacji cyfrowej w zakresie działalności wydawniczej wpłynęło także na zmianę funkcjonowania całej Grupy Kapitałowej Emitenta w zakresie operacyjnym, przynosząc wiele rozwiązań usprawniających zarządzanie - podkreśliła firma w komunikacie.

Zaznaczyła, że według jej zarządu grupa „znajduje się w sprzyjającym momencie rozwoju, aby rozważyć kolejne strategiczne kroki dla dalszego intensywnego rozwoju działalności.”.

- Żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji strategicznej nie zostały dotychczas podjęte i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta w przyszłości - zastrzeżono.

Zmiany w zarządzie PMPG

Pierwszy przegląd opcji strategicznych PMPG Polskie Media zaczęła w sierpniu 2019 roku. Nie podano jego żadnych efektów, a wiosną 2020 roku sytuacja rynkowa diametralnie zmieniła się wraz z wybuchem epidemii.

W kwietniu ub.r. prezesem PMPG Polskie Media, została Katarzyna Gintrowska. Natomiast na początku ub.r. firma zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP.

Większościowym akcjonariuszem PMPG jest jej były prezes Michał M. Lisiecki, ma walory stanowiące 58,44 proc. kapitału. W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej za akcję firmy płacono 3,16 zł, co daje kapitalizację w wysokości 32,81 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs zmalał o 36,8 proc.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 65,6 proc., a jej zysk netto zmalał z 2,04 mln zł do 623 tys. zł. W ub.r. miała 30,17 mln zł przychodów i 4,16 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 32,81 mln zł wpływów i 5,11 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów przejrzy opcje strategiczne, chce szybciej rozwijać ofertę cyfrową

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lustereczko
Ten to sie ciągle przegląda i przegląda ... Lustereczko powiedz przecie, gdzie pieniążki są na świecie
odpowiedź
User
Don
Czytam oba. Wprost w internecie a Dorzeczy w papierze. Życzę jak najlepiej. Niech rosną.
odpowiedź
User
Max
To znaczy, że teraz i “do rzeczy” bedzie tylko w internecie. Radakcja do redukcji. I tak nie ma reklam, wiec po co w papierze?! Logika i życiowe motto Kasi: kasa misiu, kasa.
odpowiedź