SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dobre półrocze Cyfrowego Polsatu. „Trzeci kwartał będzie gorszy pod względem wolnych przepływów gotówkowych”

W trzecim kwartale 2017 roku Cyfrowy Polsat spodziewa się niższych wolnych przepływów gotówkowych (FCF) w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy. Taką informację przekazała członek zarządu ds. finansowych Katarzyna Ostap-Tomann.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Powodem takie stanu rzeczy mają być zwiększone nakłady inwestycyjne i płatności programowe, obciążające grupę. - W ostatnich kwartałach nasz FCF ustabilizował się na wysokim poziomie. Spodziewamy się, że trzeci kwartał będzie gorszy pod tym względem. Będziemy zadowoleni jeśli w skali roku FCF będzie zbliżony do ubiegłorocznego poziomu - powiedziała Ostap-Tomann podczas konferencji prasowej prezentującej wyniki pierwszego półrocza grupy Cyfrowy Polsat.

W drugim kwartale br. FCF grupy wyniósł 466 mln zł, zaś w pierwszym - 480 mln zł. W ostatnim kwartale 2016 roku - 458 mln zł. Zysk firmy z działalności operacyjnej wyniósł w minionym półroczu 974,2 mln zł (wobec 830,3 mln zł rok wcześniej), a zysk netto - 553,1 mln zł (przed rokiem: 409,4 mln zł).

"Zgodnie z założeniami realizowanej strategii multiplay, zwiększyliśmy w II kwartale nasycenie bazy usługami zintegrowanymi, odnotowaliśmy wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego i utrzymaliśmy niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług" - wskazał prezes Tobias Solorz.

Już 24% klientów kontraktowych grupy korzysta z oferty multiplay. Grupa osiągnęła blisko 1,4 mln klientów usług zintegrowanych (wzrost o 18% r/r). Baza 5,8 mln klientów kontraktowych jest stabilna. Spośród nich każdy posiada średnio 2,31 usługi z portfolio Grupy. Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 1,4% r/r do 89,6 zł.

Ponadto grupa zanotowała silny przyrost liczby usług kontraktowych o 539 tys. w ujęciu r/r do ponad 13,4 mln. W segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła r/r o 252 tys. do poziomu ponad 6,8 mln.

"Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid" - wskazał Solorz.

Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i płatnych OTT (m.in. subskrypcje pakietów serwisu Ipla) liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do ponad 4,8 mln. Baza usług internetu mobilnego zwiększyła się r/r o 84 tys. do poziomu blisko 1,8 mln.

Baza usług prepaid, odzwierciedlająca rzeczywistą liczbę aktywnych użytkowników, pozostawała na stabilnym poziomie blisko 2,9 mln, a ARPU tego segmentu wzrosło o 8,5% r/r do 20,5 zł.

Kanały Grupy Polsat osiągnęły wyniki zgodne z długoterminową strategią Grupy - 24,9% udziału w oglądalności w II kwartale i 24,5% w pierwszym półroczu, na co złożyło się odpowiednio 12,6% i 12,7% kanału głównego oraz 12,3% i 11,8% kanałów tematycznych. Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w II kwartale br. wzrosły rok do roku o 0,5% (w tym czasie cały rynek spadł o 1,2%) do poziomu 307 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 27,6%. W I półroczu Grupa odnotowała wzrost przychodów o 1,1% r/r (w tym czasie cały rynek spadł o 0,5%) do poziomu 541 mln zł, a jej udział w rynku reklamy wzrósł do 26,7%.

Członek zarządu Cyfrowego Polsatu, Maciej Stec, podczas konferencji podkreślał, że wynik osiągnięty przez grupę w pierwszym półroczu 2017 roku należy oceniać jako „bardzo silny”.- Szczególnie biorąc pod uwagę wysoki punkt odniesienia: przed rokiem, w okresie czerwiec - lipiec, kanały Telewizji Polsat transmitowały rozgrywki UEFA Euro 2016, co korzystnie wpłynęło na poziom ubiegłorocznych przychodów - zaznaczył Stec. Dodał też, że wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu były zgodne z długoterminową strategią grupy.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Dołącz do dyskusji: Dobre półrocze Cyfrowego Polsatu. „Trzeci kwartał będzie gorszy pod względem wolnych przepływów gotówkowych”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolek
Trzeba jasno podkreślić na czerwono, że dobre wyniki cp to zasługa Plusa w dużej części. Bo dzięki tej telefonii od Plusa bardzo fajnie sprzedaje się program smart dom. Czyli kilka usług w niższej cenie z powodu tego, że to jest kilka usług.
odpowiedź
User
Mariusz
Wspólne usługi, czy raczej wspólna sprzedaż usług pod postacią Smart Dom, to fakt, to jest to, co robi cyfrowemu Polsatowi dobry obrót. No i jest też zachęcające dla klientów, co też trzeba zauważyć.
odpowiedź