„Dodaj znajomego” - rusza kampania przeciw hejtowaniu

Stacje Disney Channel i Disney XD wraz z Fundacją Dzieci Niczyje rozpoczęły ogólnopolską kampanię „Dodaj znajomego”. Ma ona uświadomić dzieciom i młodzieży negatywne skutki hejtowania i zachęcić ich do przeciwstawienia się niewłaściwym zachowaniom w sieci.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
„Dodaj znajomego” - rusza kampania przeciw hejtowaniu

- Kampania jest odpowiedzią na hejtowanie jako poważny, a stale bagatelizowany problem dotykający młodych ludzi w internecie. Jej przekaz adresowany jest zarówno do ofiar hejtu, jego świadków jak i samych hejterów - tłumaczy Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. „Kampania z jednej strony powinna uświadomić młodym ludziom konieczność osobistego przeciwstawiania się hejtowaniu, a z drugiej - pomóc rodzicom, nauczycielom, czy starszemu rodzeństwu wspierać dzieci skrzywdzone tą formą przemocy w sieci - dodaje.

Motywem przewodnim kampanii „Dodaj znajomego” będzie spot telewizyjny emitowany od 14 stycznia 2015 roku na kanałach Disney Channel oraz Disney XD, w wybranych stacjach ogólnoinformacyjnych, w internecie oraz w sieciach kin Helios, Cinema City i Multikino. Jego scenariusz został oparty na historii dwójki młodych ludzi, którzy biorą udział w castingu do filmu. Stając naprzeciwko siebie, nie mają świadomości, że dialog zadany do odegrania przed komisją będzie oparty o ich wcześniejszą internetową dyskusję, w której pojawił się hejt.

Emisji spotu towarzyszy strona http://addfriend.disney.pl/, na której znajdą się informacje o kampanii, problemie hejtowania w internecie oraz o sposobach radzenia sobie z nim. Pod numerem 116 111 dyżurować będą eksperci Fundacji, którzy na co dzień pomagają młodym osobom, które doświadczają m.in. przemocy w sieci. Elementem kampanii są także zajęcia w szkołach, podczas których dzieci będą mogły się nauczyć lepszego traktowania innych użytkowników internetu.

Całej akcji towarzyszyć będą trzy konkursy. Pierwszy z nich, organizowany na stronie kampanii, będzie zachęcać młodych ludzi do napisania słów piosenki, promującej większą życzliwość wobec znajomych i nieznajomych w sieci. Zwycięski utwór zostanie wykonany przez jedną z polskich gwiazd.

Dwa kolejne konkursy pojawią się na platformie sieciaki.pl. W jednym z nich, zadaniem dla dzieci będzie przygotowanie plakatu propagującego hasło kampanii „Dodaj znajomego”, drugi z kolei będzie zachęcał do dzielenia się własnymi sposobami na łagodzenie internetowych dyskusji, w których pojawia się zagrożenie hejtem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]