SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Błędy w książce Donalda Tuska poprawione w dodrukach. Agora: wynikały z intensywnego tempa pracy

Książka Donalda Tuska „Szczerze”, opublikowana w grudniu ub.r. przez Wydawnictwo Agora, zawierała błędy wynikające z tempa pracy nad nią - informuje portal Wirtualnemedia.pl rzeczniczka Agory Agata Staniszewska. Zostały wychwycone, a wydawca przygotował poprawione dodruki.

fot. Agora Article

Książka Donalda Tuska jest dziennikiem jego życia i pracy w Brukseli. Ukazała się na rynku 12 grudnia ub.r. - Dzień po dniu towarzyszymy jego pierwszym krokom w nowej roli, poznajemy kulisy europejskiej polityki i śledzimy najbardziej dramatyczne wydarzenia ostatnich lat: zamachy terrorystyczne w Paryżu i Brukseli, kryzys uchodźczy, śmierć prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, niekończące się negocjacje w sprawie Brexitu - tak książkę zapowiadało Wydawnictwo Agora.

Zaraz po wydaniu książki czytelnicy zaczęli wynajdywać i wytykać publicznie pojawiające się w niej błędy, dotyczące głównie chronologii przedstawianych zdarzeń, rzekomo opisywanych na gorąco. Premier Mateusz Morawiecki publicznie opisał pierwszy z poważnych błędów na swoim profilu facebookowym.

-„ 6 kwietnia 2017. To niewiarygodne, co on zrobił. Pięć goli w dziewięć minut! Lewandowski w meczu z Wolfsburgiem wszedł z ławki rezerwowych, by ustanowić rekord wszech czasów. Nie wierzyłem własnym oczom.” Ups… Już wiecie co tutaj nie gra? Gratuluję wszystkim, którzy zgadli. Tak, Robert rekordowe 5 bramek w 9 minut strzelił we wrześniu 2015 roku, a nie w kwietniu 2017. To oznacza, że ten „wpis z dziennika” raczej nie powstał 6 kwietnia 2017 roku - napisał premier.

 

Więcej błędów w książce Tuska znalazł i opisał na Twitterze dziennikarz Radia Plus Jacek Prusinowski. Wytknął m.in. to, że były premier napisał w swojej książce o okupacji sali sejmowej na początku 2016 roku, podczas gdy miała ona miejsce rok później, pod koniec 2016 roku. Podobnie o rok za wcześnie opisał głośną podróż Ryszarda Petru i Joanny Schmidt na Maderę.

Pod datą 11 maja 2016 roku były premier napisał o zapowiedzi audytu rządów PO-PSL, podczas gdy tego dnia już prezentowano w Sejmie wyniki audytu zaczętego w 2015 roku. Kilkukrotnie też nazwał Bartłomieja Misiewicza „wiceministrem”, podczas gdy ten był rzecznikiem prasowym resortu obrony narodowej.

Redaktorem książki odpowiedzialnym za jej ostateczny kształt był Paweł Goźliński- w przeszłości redaktor i dziennikarz „Gazety Wyborczej”, potem „Dużego Formatu”, a obecnie szef Wydawnictwa Agora.

Jak informuje nas rzeczniczka prasowa Agory, wszystkie błędy w publikacji zostały już wychwycone. - Błędy, które pojawiły się w druku, wynikają z intensywnego tempa pracy nad książką. Zostały już wychwycone i są poprawione w dodrukach - komentuje Agata Staniszewska. Wydawnictwo Agora nie informuje ani o nakładzie pierwszego wydania, ani o wielkości dodruków książki Donalda Tuska. Nie przedstawia też mediom danych o jej sprzedaży.

Przychody Wydawnictwa Agora w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku zwiększyły się w skali roku o 16,4 proc. do 32,6 mln zł. Oficyna sprzedała w tym okresie ok. 0,9 mln egz. książek, płyt CD i DVD.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Błędy w książce Donalda Tuska poprawione w dodrukach. Agora: wynikały z intensywnego tempa pracy

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
test
sdf
3 1
odpowiedź
User
test
kupy
3 1
odpowiedź
User
test
brednie
8 1
odpowiedź
User
korekta
Więc oni twierdzą, że zmyślone historie pisane przez tzw. m… (autora-widmo), nie trzymają się kupy z powodu pośpiechu...
25 1
odpowiedź
User
korekta
Więc oni twierdzą, że zmyślone historie pisane przez tzw. m… (autora-widmo), nie trzymają się kupy z powodu pośpiechu...
a w dzienniku /T/u/s/k/a/ wszystko ma już prawidłowe daty? Fiu, fiu…
19 2
odpowiedź