SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami

Przez jedenaście miesięcy 2015 roku dostawcy i dystrybutorzy energii elektrycznej wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 82 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej zainwestowali w telewizji, gazetach i radiu. Reklamowym liderem branży jest Tauron, a największą dynamikę wydatków notują Polkomtel i Orange.

Article

W okresie od stycznia do listopada 2015 roku cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii elektrycznej w mediach pozainternetowych wyniosły 111,5 mln zł - wynika z danych Kantar Media. Było to 81,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Zdecydowana większość, bo blisko dwie trzecie tych budżetów ulokowano w telewizji - 70,4 mln zł. To 225 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie dostawcy prądu znacznie więcej zainwestowali również w reklamę w radiu (o 40,8 proc. - 10,9 mln zł) oraz na outdoorze (36,1 proc. więcej, blisko 4 mln zł). Więcej na ich reklamach zarobiły też magazyny (wzrost o 28,2 proc., do 4,8 mln zł) oraz kina (wzrost o 19,5 proc., do 9,7 mln zł).

Mniej reklam firm z branży energetycznej było w dziennikach, gdzie te wydatki spadły w skali roku o 31,1 proc., do 11,8 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

Telewizja

21 674 100 zł

70 360 604 zł

224,6

Radio

7 721 141 zł

10 871 728 zł

40,8

Gazety

17 077 207 zł

11 772 116 zł

-31,1

Magazyny

3 743 673 zł

4 797 531 zł

28,2

Outdoor

2 911 005 zł

3 961 117 zł

36,1

Kina

8 155 799 zł

9 743 820 zł

19,5

Indoor

7 800 zł

-

-

Razem

61 290 725 zł

111 506 916 zł

81,9


Największym reklamodawcą wśród dostawców prądu w okresie styczeń-listopad 2015 roku była spółka Tauron Polska Energia, która zwiększyła wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach rok do roku o 12,4 proc., do 26,5 mln zł. Jesienią 2015 roku Tauron wspierał kampanią m.in. ofertę „Prąd z serwisantem 24h dla firm”.

Niewiele mniej na promocję swoich usług wydała w tym czasie Polska Grupa Energetyczna (PGE) - było to 23,6 mln zł (35,6 proc. więcej niż rok wcześniej). W ostatniej kampanii firma promowała się hasłem „Prąd jak prąd, ale w stałej cenie”.

Koncern Energa zainwestował z kolei 9,3 mln zł, czyli 47,8 proc. więcej w skali roku. Latem 2015 roku akcją ze sportowcami promował program CSR-owy „Energa dla Ciebie”.

Do czołówki największych reklamodawców wśród dostawców i dystrybutorów energii trafili w tym roku dwaj operatorzy telefonii komórkowej: Polkomtel i Orange Polska, którzy od niedawna oferują swoim klientom energię. Polkomtel na wsparcie reklamowe tych usług wydał w mediach 14,6 mln zł, a Orange - 12 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

TAURON POLSKA ENERGIA

23 611 533 zł

26 543 399 zł

12,4

PGE POLSKA GRUPA ENERGETYCZNA

17 428 431 zł

23 625 599 zł

35,6

POLKOMTEL

9 200 zł

14 636 651 zł

158994.0

ORANGE POLSKA

965 089 zł

12 032 004 zł

1146.7

ENERGA

6 280 089 zł

9 279 222 zł

47.8

razem

61 290 725 zł

111 506 916 zł

81,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Garry
To ciekawe, że wśród dostawców energii wzrost na reklamy mają spółki telekomunikacyjne, a szczególnie Plus, który jako pierwszy taki operator rozpoczął sprzedaż energii elektrycznej. To podejście pozwoliło na uwolnienie cen energii i w końcu my abonenci mamy wybór.
8 8
odpowiedź