SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dr Michał Sutkowski w nowej odsłonie kampanii "Szczepimy się" (wideo)

Pod hasłem "Zaszczep się i żyj normalnie!" ruszyła nowa odsłona kampanii "Szczepimy się" zachęcająca do szczepień przeciw COVID-19. Biorą w nim udział mama ucznia i lekarz - dr Michał Sutkowski, którzy przekonują, że niezaszczepienie może wiązać się z powrotem do zdalnego nauczania i lockdownu.

Article

Centrum Informacyjne Rządu zaznacza, że "w spocie wykorzystano specjalny zabieg przesuwania obrazów, dzięki któremu przechodzimy z normalnego, szczęśliwego życia do lockdownu".
Zestawienie tych dwóch rzeczywistości ma dosadnie pokazać różnicę pomiędzy światem otwartym, bez koronawirusa, a światem zamkniętym z powodu obostrzeń. To odbiorca spotu ma zdecydować, w którym świecie chce żyć.

W reklamie pokazano, jak mama ucznia cieszy się, że jej syn wraca do szkoły. Ale obawia się też, że "po normalnym nauczaniu może zostać tylko wspomnienie". - Nasze dzieci chcą być szczęśliwe. Nie szczepiąc się, możemy je ponownie skazać na naukę zdalną i problemy wywołane izolacją - mówi kobieta.

W spocie odniesiono się też do danych, według których co trzeci uczeń cierpi z powodu izolacji.

- Problem izolacji dzieci powstały w wyniku nauczana zdalnego to dodatkowy mocny akcent spotu. Rodzice dzieci uczących się zdalnie dostrzegają wiele negatywnych konsekwencji takiego trybu nauczania. Jak wskazują badania CBOS więcej niż co trzeci rodzic (36 proc.) obserwuje u swoich dzieci trudności z nauką i przyswajaniem wiedzy, a blisko co trzeci (31 proc.) – zahamowanie rozwoju lub regres i utratę wcześniej nabytych umiejętności - podkreśla w wydanym komunikacie Centrum Informacyjne Rządu.

Występujący w spocie dr Michał Sutkowski przekonuje, że wciąż zbyt mało osób się zaszczepiło. Zwraca uwagę na to, że 9 na 10 pacjentów szpitali chorych na COVID-19 to osoby niezaszczepione. Przez zbyt niską liczbę osób zaszczepionych możliwy jest kolejny lockdown - zaznacza.

Nowa odsłona kampanii ma zwrócić uwagę na to, że zrezygnowanie ze szczepienia to odpowiedzialność za kolejny lockdown i związane z nim obostrzenia. Ma przekonywać, że szczepienie przeciw COVID-19 jest jedynym sposobem na pokonanie pandemii i powrót do normalnego życia.

Według rządowych danych, w Polsce wykonano ponad 35 mln szczepień. W pełni zaszczepionych jest ponad 18,3 mln osób. Pierwszą dawkę przyjęło ponad 18,9 mln osób – dane według raportu szczepień przeciwko COVID-19.

 

W kampanii szczepień Pazura, Musiał, Wieczorkowski i Socha

Rządowa kampania zachęcająca do szczepień na koronawirusa jest prowadzona od początku br. Bohaterem pierwszego etapu był Cezary Pazura (jeden ze spotów nawiązywał do kultowej komedii „Kiler”), natomiast w połowie maja ruszyła odsłona pod hasłem „Ostatnia prosta”, której głównym ambasadorem jest Maciej Musiał, a ponadto wykorzystano wizerunki wielu sportowców, w tym reprezentantów Polski w siatkówce i lekkiej atletyce oraz piłkarzy Legii Warszawa.

Od początku lipca trwa loteria promująca szczepienia. W towarzyszących jej spotach występują także aktorzy Małgorzata Socha i Jan Wieczorkowski.

W jej ostatniej odsłonie wystąpiła Marta Manowska, znana z roli prowadzącej program "Rolnik szuka żony" w TVP1.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dr Michał Sutkowski w nowej odsłonie kampanii "Szczepimy się" (wideo)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Free4man
Dlaczego brak jest informacji czy dr Sutkowski dostał wynagrodzenie za to nagranie? Jeśli tak to ile?
odpowiedź
User
dlg
A etyka lekarska? Lekarz może brać udział w reklamach?
Ciekawe, że teraz zachętą do szczepień nie jest ratowanie własnego zdrowia, ale strach przed "lockdownem".
odpowiedź
User
Janek
Cenzura jak za PRL
odpowiedź