SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii

Większość głównych stacji radiowych zakończyło III kwartał br. ze spadkami udziałów. Radio ZET zanotowało najgorszy wynik w historii, sporo straciły też publiczne stacje Jedynka i Trójka. Wzrost odnotowało tylko RMF Classic.

Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii

Najpopularniejszym radiem w Polsce pozostaje niezmiennie RMF FM. Jak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział tej stacji spadł w III kwartale br. o 0,7 pkt. proc. do 24,6 proc. RMF FM straciło chociaż latem promowało się ogromną kampanią reklamową (więcej na ten temat).

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w okresie od lipca do września br. na poziomie 14,3 proc. po spadku o 0,05 pkt. proc. Tym samym stacja ta kolejny raz w tym roku zanotowała najniższy wynik w historii prowadzenia badań Radio Track.

udział w czasie słuchania %

lipiec 2008 : wrzesień 2008

lipiec 2009 : wrzesień 2009

lipiec 2010 : wrzesień 2010

lipiec 2011 : wrzesień 2011

lipiec 2012 : wrzesień 2012

lipiec 2013 : wrzesień 2013

Radio RMF FM

23,1%

23,9%

27,7%

26,3%

25,3%

24,6%

Radio ZET

17,7%

16,9%

15,9%

16,5%

14,8%

14,3%

Jedynka

13,0%

12,8%

13,0%

11,7%

12,9%

11,2%

Trójka

6,4%

6,6%

6,8%

8,0%

8,5%

6,9%

Radio Maryja

1,9%

1,7%

1,8%

2,2%

2,2%

1,9%

ESKA ROCK

0,5%

1,0%

1,5%

1,6%

1,9%

1,5%

Radio TOK FM

1,1%

1,1%

1,3%

1,1%

1,1%

1,0%

RMF Classic

-

0,4%

0,6%

0,7%

0,8%

1,0%

Dwójka

0,5%

0,8%

0,8%

0,7%

0,5%

0,4%

Radio ZET Chilli

0,0%

0,4%

0,4%

0,5%

0,5%

0,4%

Czwórka

0,3%

0,2%

0,3%

0,5%

0,5%

0,4%

Radio PiN

-

0,1%

0,2%

0,1%

0,2%

0,1%


Przedstawiciele Radia ZET nie chcą komentować tych danych, zasłaniając się rosnącymi wynikami w grupie docelowej Radia ZET, którą są słuchacze w wieku od 28 do 49 lat. - W tej grupie notujemy wzrosty z 16,2 proc. do 18,2 proc. - mówi nam Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu.

Jak dodaje, w dni powszednie między 6.00 a 20.00 udział Radia ZET wzrósł rok do roku z 14,7 proc. do 15,4 proc. (w grupie słuchaczy 15-75) i z 15,4 proc. do 16,7 proc. (w grupie w 16-49).

Radio ZET w przeciwieństwie do RMF FM nie prowadziło letniej kampanii promocyjnej, chociaż zorganizowało trasę koncertową “Lato ZET i Dwójki”. Eurozet liczy, że na poprawę wyników rozgłośni wpłynie strategia parasolowa spółki, która ma zwiększyć rozpoznawalność głównej marki. Firma pod brandem Radia ZET w lipcu br. uruchomiła stację Gold (dowiedz się więcej), a od września br. zmieniła nazwę Chilli ZET na Radio ZET Chilli (więcej na ten temat).

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku spadł z 12,9 proc. do 11,2 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka notująca spadek z 8,5 proc. do 6,9 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,3 pkt. proc. (jego wynik to 2,2 proc.).

Jedyny wzrost wśród głównych rozgłośni radiowych zanotowało będące na ósmym miejscu radio RMF Classic. Jego udział wzrósł o 0,2 pkt. proc. do 1 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

udział w czasie słuchania %

lipiec : wrzesień 2012

październik : grudzień 2012

styczeń  : marzec 2013

kwiecień : czerwiec 2013

lipiec : wrzesień 2013

Radio RMF FM

25,3%

24,6%

25,5%

26,1%

24,6%

Radio ZET

14,8%

16,0%

15,0%

15,4%

14,3%

Jedynka

12,9%

10,4%

10,1%

10,1%

11,2%

Trójka

8,5%

7,3%

7,4%

7,4%

6,9%

Radio Maryja

2,2%

2,8%

2,6%

2,3%

1,9%

ESKA ROCK

1,9%

1,8%

1,7%

1,7%

1,5%

Radio TOK FM

1,1%

1,1%

1,1%

1,1%

1,0%

RMF Classic

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

1,0%

Czwórka

0,5%

0,6%

0,4%

0,6%

0,4%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

Radio ZET Chilli

0,5%

0,4%

0,6%

0,4%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

N=

21 048

21 048

21 053

21 035

21 037

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Zetka coraz poważnie traci.
18 8
odpowiedź
User
Lee
Może ktoś w Zetce się w końcu obudzi?
23 8
odpowiedź
User
Parasol
"Strategia Parasolowa " i znów poplułem kawą monitor.
29 9
odpowiedź
User
Mariusz
Może i w porównaniu z zeszłym rokiem Jedynka straciła, natomiast zyskała w okresie lipiec - wrzesień, i to mocno. Czyżby efekt "Lata z Radiem"?
14 8
odpowiedź
User
Pikuś
Radio ZET to juz padaczka!!! Ich argumentacja to pranie mózgów :-) Olejniczak szefem stulecia!!
25 9
odpowiedź