SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duże spadki na rynku pism komputerowych od 2005 roku. „Chip” w dół o 81 proc.

Wszystkie pisma komputerowe w ostatnich latach zanotowały spore spadki. W porównaniu do 2005 roku najwięcej stracił „Chip” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku wyniosła 77 063 egz., czyli o 5,17 proc. mniej niż w całym 2014 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego miesięcznika zmniejszył się o 16,96 proc. Do 2008 roku „CD Action” notował delikatne wzrosty sprzedaży, a potem wyniki tego tytułu systematycznie spadały - w porównaniu do całego 2008 roku średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 21,33 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu 10 lat poszła do góry o 215,01 proc. do 55 672 egz. Należy jednak zwrócić uwagę na ogromne wzrosty sprzedaży tego miesięcznika w 2006 roku i 2007 roku - w ciągu tych dwóch lat średnie wyniki zwiększyły się niemal dziesięciokrotnie. W 2007 roku tytuł ten sprzedawany był średnio w liczbie 152 469 egz. Od tego czasu sprzedaż „PC Formatu” systematycznie spadała (wyjątkiem był tutaj 2012 rok) - średnie wyniki tego miesięcznika zmalały łącznie o 63,49 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż w porównaniu do 2005 roku zmniejszyła się o 69,09 proc. do 34 422 egz.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip”, który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w ciągu 10 lat spadła najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 81,10 proc. i wyniosła 11 548 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku pism komputerowych od 2005 roku. „Chip” w dół o 81 proc.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tommyF
CDA jest samo sobie winne. Pozbyli się sporej części utalentowanych redaktorów, zastępując ich ludźmi, którzy nie potrafią wyrazić swojej opinii inaczej niż "bo ja mam rację".

Nie mówiąc już o tym, że samo pismo stało się w jakiś sposób dziwnie "stajlowe", "wyczesane" itd., zupełnie jakby zmienili target na średnio rozgarniętą młodzież.
odpowiedź
User
Jazz
Obecnie połowa objętości czasopism komputerowych to artykuły o smartfonach. Może to jest przyczyną spadków sprzedaży?
odpowiedź
User
:P
Ach, te wyrafinowane gimbazjalne ANAL-izy. :)
odpowiedź