SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych

W sierpniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".

Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w sierpniu 2009 r. 105 455 egz., co w stosunku do sierpnia 2008 roku oznacza spadek o 3 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 104 077 egz. (wzrost o 1 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w sierpniu 2009 r. wyniosła 76 652 (w dół o 15 proc.).

sierpień


2009

2008

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Auto Świat* 105 455 108 870
Motor* 104 077 103 247
Top Gear 76 652 89 342
Auto Świat Poradnik 45 818 39 449
Auto, Motor i Sport 37 611 43 789
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 39 026 45 610
Świat Motocykli 31 857 33 255
Magazyn Rajdowy WRC 7 777 8 527
Automobilista - 9 169

Porównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej zyskał "Motor".

2009

sierpień lipiec
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 105 455 100 858
Motor* 104 077 91 730
Top Gear 76 652 76 210
Auto Świat Poradnik 45 818 45 182
Auto, Motor i Sport 37 611 35 687
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 39 026 34 318
Świat Motocykli 31 857 29 705
Magazyn Rajdowy WRC 7 777 8 216
Automobilista - 11 142




* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl