SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem

W I kwartale 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 72 360 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 39,23 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 37,24 proc. do poziomu 43 064 egz.

Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 42,66 proc. do 33 259 egz.

Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,22 proc. i wyniosła 28 134 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

138 286

72 360

72 360

182 525

119 063

119 063

Fun Club

83 275

43 064

43 064

106 613

68 622

68 622

Bravo Girl

63 289

33 259

33 259

99 915

58 005

58 005

Twist

63 296

28 134

28 134

99 911

50 440

50 440

W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 45,90 proc. do 61 382 egz.  Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (43 603 egz.; spadek o 35,53 proc.), a z czwartego na trzecie awansowało „Bravo Girl” (33 502 egz.; - 28,43 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek o 47,70 proc.

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

134 930

61 382

61 382

179 967

113 463

113 463

Fun Club

79 964

43 603

43 603

109 964

67 633

67 633

Bravo Girl

59 951

33 502

33 502

99 864

46 808

46 808

Twist

59 968

27 470

27 470

99 801

52 522

52 522

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amanda
oby te spadki oznaczały, że młodzież przerzuciła się na takie tytuły jak COGITO, a nie, że przestaje cokolwiek czytać.
13 9
odpowiedź