SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek BriefIndexu

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury narynku mediów i reklamy wynosi 74 punkty, co oznacza spadek wstosunku do poprzedniej fali o 4,5 punktu (w listopadzie 2007 r.wskaźnik wynosił 79,5 punktu). Poziom wskaźnika w pierwszymkwartale 2008 r. zmalał w stosunku do analogicznego okresu w roku2007 aż o 8,3 punktu (w lutym 2007 r. wskaźnik wynosił 82,3punktu).

Poziom BriefIndexu jest obecnie niższy niż w listopadzie 2007 r.Od lutego ub.r. zatem utrzymuje się tendencja spadkowa - wskaźnik wlutym 2007 r. wynosił 83,2 punktu, obecnie 74 punkty. W porównaniudo poprzedniej fali badania zmalały oba wskaźniki wchodzące w składindeksu - ocena obecnej sytuacji oraz oczekiwania rynku (sytuacjaoceniana jest podobnie jak w drugiej połowie 2006 r.). W porównaniudo poprzedniej fali zanotować można lekki wzrost negatywnych iprzeciętnych opinii na temat obecnej sytuacji na rynku mediów ireklamy. 17 proc. badanych uważa, że jest ona przeciętna, natomiastw listopadzie ub.r. taką opinię wyrażało 9 proc. Respondentów.

Siedemnastej fali badania BriefIndex towarzyszyły pytaniaomnibusowe, które dotyczyły oceny dostępności danych na tematusługodawców komunikacji marketingowej. Większość badanych uważa,że można znaleźć informacje na ten temat, ale trzeba wiedzieć,gdzie ich szukać. Najwięcej respondentów (56 proc.) wskazałointernet jako narzędzie wykorzystywane przy wyborze usługodawcykomunikacji marketingowej, 33 proc. Ufa rekomendacjom znajomych, a26 proc. szuka sugestii w pismach branżowych. Na pytanie, z jakichbaz i wyszukiwarek korzystają respondenci przy wyszukiwaniu firmświadczących usługi w zakresie komunikacji marketingowej, aż 46proc. wskazało Google.

Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown SMG/KRC nazlecenie magazynu "Brief" w marcu br.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek BriefIndexu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl