SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek RMF FM i Jedynki, w górę Radio Maryja

W IV kwartale 2012 r. pozycję lidera na rynku ogólnopolskich stacji radiowych utrzymało RMF a najsłabszy wynik w ostatnich latach zanotował Program I PR - raport Wirtualnemedia.pl.

<!-- 0.3306s -->

Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (październik - grudzień 2012) przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku radio RMF FM zanotowało spadek udziału w rynku aż o 2,1 punktu proc. - do poziomu 24,67 proc. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Radio ZET, które zyskało 0,3 punktu procentowego (16,0 proc.).

Na podium znalazła się jeszcze radiowa Jedynka z udziałem w rynku 10,4 proc. (rekordowy spadek o 1,8 punkt proc.). Tuż za podium uplasował się Program III Polskiego Radia - 7,3 proc. udział w rynku radiowym (spadek o 0,6 punktu procentowego).

Swoje wyniki poprawiły w tym okresie Radio Maryja (o 1,0 pkt. proc.), Eska Rock (o 0,3 pkt. proc.) i RMF Classic (o 0,2 pkt. proc.). 

Udział w czasie słuchania% październik : grudzień 2012 październik : grudzień 2011 październik : grudzień 2010 październik : grudzień 2009 październik : grudzień 2008 październik : grudzień 07
Radio RMF FM 24,60% 26,70% 26,10% 25,90% 23,40% 22,30%
Radio ZET 16,00% 15,70% 16,00% 15,70% 18,10% 19,40%
Program 1 PR 10,40% 12,20% 13,10% 11,80% 13,10% 13,00%
Program 3 PR 7,30% 7,90% 8,00% 6,90% 6,60% 5,90%
Radio Maryja 2,80% 1,80% 2,10% 1,90% 1,90% 2,10%
ESKA Rock 1,80% 1,50% 1,40% 1,20% 0,80%  -
TOK FM 1,10% 1,40% 1,40% 0,90% 1,10%  -
RMF Classic 0,90% 0,70%  -  -  -
Program 4 PR 0,60% 0,40% 0,20% 0,10% 0,30% 0,30%
Program 2 PR 0,50% 0,70% 0,70% 0,60% 0,70% 0,60%
Chilli ZET 0,40% 0,50% 0,50% 0,50% 0,10%
Radio PIN 0,20% 0,20% 0,10% 0,10% b.d. b.d


  
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

  październik : grudzień 2011 styczeń 2012 : marzec 2012 kwiecień 2012 : czerwiec 2012 lipiec 2012 : wrzesień 2012 październik : grudzień 2012
Radio RMF FM 26,7% 24,3% 24,3% 25,3% 24,6%
Radio ZET 15,7% 14,9% 15,9% 14,8% 16,0%
Jedynka 12,2% 11,7% 11,4% 12,9% 10,4%
Trójka 7,9% 8,2% 8,8% 8,5% 7,3%
Radio Maryja 1,8% 3,3% 2,5% 2,2% 2,8%
ESKA ROCK 1,5% 1,7% 1,7% 1,9% 1,8%
Radio TOK FM 1,4% 1,4% 1,3% 1,1% 1,1%
RMF Classic 0,7% 0,8% 1,0% 0,8% 0,9%
Czwórka 0,4% 0,4% 0,5% 0,5% 0,6%
Dwójka 0,7% 0,6% 0,6% 0,5% 0,5%
CHILLI ZET [2] 0,5% 0,3% 0,7% 0,5% 0,4%
Radio PiN 0,2% 0,2% 0,2% 0,2% 0,2%


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM i Jedynki, w górę Radio Maryja

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
Cy może mi jakiś socjolog wyjasnić pewną rzecz? Wynikibadań RADIO TRACK publikowane są w kwartalnych zestawieniach a nie miesięcznych.Powodowane to jest zbyt małą próbą na której dokonuje się badania.Jednak nawet kwartalne dane są obarczone błędem rzędu 0,7% .Jeśli więc jedna ze stacji notuje wzrost np. 0,3% to czy można mówić o wzroście czy należałoby jednak zaokrąglać wyniki a nie pokazywać z liczbą po przecinku, np. skoro Trójka ma obecnie 7,3% a nie np. 7,9% nie lepiej przyrówywać stosunkiem 7 do 8%?Poza tym badania te nie uwzgledniają chyba naturalnych zmiennych wskaxników słuchalnosci w obrębie miesiaca.I tak naprawde nie mamy dzis wyników grudniowych tylko kwartalnych a więc sezonowe a nie najnowsze.Jaka więc była sluchalnosc w pazdzierniku,listopadzie i grudniu osobno?Nie wiemy bo za mała próba.Jednak każdy z tych miesięcy przynosi cząstkowo inne wyniki np dla Radia Maryja:październik -jakies 3,1%, listopad :3,3%, grudzien:jakieś 2%.Usredniajac mamy wyniki na duzj probie ale suma sumarum daje nam kazdy miesiąc inme liczby więc co daje nam faktycznie ta średnia kwartalna?Jak dla mnie dopoki nie pojawi sie pasywna metodologia, to bedziemy skazani na te fatalne i nielogioczne niejednokortnie badania SMG KRC...
13 8
odpowiedź
User
marketingowiec
wiele stacji chciałoby mieć taki wynik jak RMF...
11 11
odpowiedź
User
słucham
Moim zdaniem RMF to obecnie szafa grająca która odcina kupony z zainwestowanych w promocję olbrzymich pieniędzy w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Puste radio z pustą muzyką. Niemcy traktują je tylko jako środek do zarabiania kasy. Wzrost Radia Maryja cieszy, jednak to tylko 3%. Jak widać Polacy oczekują w radiu głównie taniej rozrywki.
24 10
odpowiedź
User
spadek_=_wzrost
Redaktorze,
To jak z tym RMF jest? Spadek w tytule, spadek w tabelce ale w tekście wzrost? Rozumiem, że wszystko jest względne :)
14 8
odpowiedź
User
szabadabada
Te wasze badania to możecie se wsadzić, wiecie gdzie. Nie dość, że są gó..o warte, bo niereprezentatywne, to jeszcze ekscytujecie się nimi jak szczerbaty sucharami pisząc "aż 3 procent". A co to jest te 3 procent skoro błąd pomiaru wynosi pewnie z 10 procent albo i więcej?
Aby rzetelnie zbadać ile osób rzeczywiście słucha jakiego radia trzeba by zrobić realny test z zawartości audycji, a nie tylko zebrać błahe deklaracje od przypadkowej grupy ludzi.
Niestety, trzy czwarte publikacji w tym portalu to albo manipulacja i próba sterowania rynkiem mediów albo infantylna zabawa plastikowymi żołnierzykami na planszy z obłudnym nadawaniem jej pozorów realności
12 8
odpowiedź