SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem

W IV kwartale 2013 roku pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym. Z kolei najwięcej zyskała Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM w IV kwartale 2013 roku wyniósł 23,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> RMF FM liderem rynku radiowego w 2013 r, w dół Jedynka i Trójka

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,5 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka, której średni wynik w porównaniu do okresu od października do grudnia 2012 roku się nie zmienił i wyniósł 10,4 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka, której udział w rynku radiowym zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 0,5 pkt. proc. do 7,8 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,5 pkt. proc. (do 2,3 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w IV kwartale 2013 roku wyniósł 1,3 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Stacja jednak od 2 grudnia ub.r., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).

 

udział w czasie słuchania %

październik : grudzień 2008

październik 2009 : grudzień 2009

październik 2010 : grudzień 2010

październik : grudzień 2011

październik : grudzień 2012

październik : grudzień 2013

Radio RMF FM

23,4%

25,9%

26,1%

26,7%

24,6%

23,5%

Radio ZET

18,1%

15,7%

16,0%

15,7%

16,0%

15,5%

Jedynka

13,1%

11,8%

13,1%

12,2%

10,4%

10,4%

Trójka

6,6%

6,9%

8,0%

7,9%

7,3%

7,8%

Radio Maryja

1,9%

1,9%

2,1%

1,8%

2,8%

2,3%

ESKA ROCK

0,8%

1,2%

1,4%

1,5%

1,8%

1,3%

Radio TOK FM

1,1%

0,9%

1,4%

1,4%

1,1%

1,2%

RMF Classic

-

b.d.

b.d.

0,7%

0,9%

1,0%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,7%

0,7%

0,5%

0,5%

CHILLI ZET

0,1%

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

Czwórka

0,3%

0,1%

0,2%

0,4%

0,6%

0,4%

Radio PiN

-

0,1%

0,1%

0,2%

0,2%

0,1%

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

udział w czasie słuchania %

październik  : grudzień 2012

styczeń 2013 : marzec 2013

kwiecień 2013 : czerwiec 2013

lipiec 2013 : wrzesień 2013

październik  : grudzień 2013

Radio RMF FM

24,6%

25,5%

26,1%

24,6%

23,5%

Radio ZET

16,0%

15,0%

15,4%

14,3%

15,5%

Jedynka

10,4%

10,1%

10,1%

11,2%

10,4%

Trójka

7,3%

7,4%

7,4%

6,9%

7,8%

Radio Maryja

2,8%

2,6%

2,3%

1,9%

2,3%

ESKA ROCK

1,8%

1,7%

1,7%

1,5%

1,3%

Radio TOK FM

1,1%

1,1%

1,1%

1,0%

1,2%

RMF Classic

0,9%

0,9%

0,9%

1,0%

1,0%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

CHILLI ZET

0,4%

0,6%

0,4%

0,4%

0,5%

Czwórka

0,6%

0,4%

0,6%

0,4%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,1%

N=

21 048

21 053

21 035

21 037

21 069


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
O proszę Radio Zet odbija się od dna. ;)
odpowiedź
User
basiaa
Brawo Trójka!
odpowiedź
User
Piotr
No proszę Chillizet powoli zdobywa słuchaczy a PINowi stoi. Tyle razy zwracam na forach uwagę, że trzeba poprawić muzykę, rozszerzyć ofertę - ale nie o POP, tylko chillout, można też tak jak Trójka rocka dodać do miksu.
odpowiedź
User
Deja vu inż. Mamonia
Tak jak się spodziewałam, najpierw Trójka zaczęła tracić słuchaczy radia misyjnego, a teraz przejmuje słuchaczy RMF itp. rozgłośni. Słupek w górę, jakość w dół. Redaktor Sosnowski pisał na swoim blogu, że Trójka mierzy w 10%. Cóż... szkoda, że to będzie 10% zbudowane na takich właśnie przejęciach, a nie na pozyskaniu nowych wymagających słuchaczy oraz tych, którzy w ogóle przestali słuchać radia. Trójka może bez problemu mieć słuchalność powyżej 10%, ale musiałaby zacząć od zaprzestania niszczenia ramówki i lepszego traktowania redaktorów, których ambicje nie kończą się na dostaniu "pracy w Trójce". Piotr Mika pokazał klasę i pożegnał się z Trójką, mimo, że praca w tej rozgłośni była jego marzeniem. Przypuszczam, że obecnym decydentom byłoby na rękę, gdyby jeszcze paru takich redaktorów z powołaniem również postanowiło odejść. Trójka płynie z prądem, będą wyższe słupki, będą wyższe wpływy z reklam, nagrody za wyniki, gale. Jest już nowy "target", który dla pozyskania różowego kubka będzie, na zawołanie, suwał suwaczkami. Target, któremu można grać w kółko to samo, a ów będzie za każdym razem dziękował za niespodziankę muzyczną…
Na fali jest pokolenie redaktorów mamoniologów, których poszukiwania muzyczne zaczynają się i kończą na półce zatytułowanej patronaty i playlista. Jak nie Bowie co się zowie, to Springsteen lub Kings of Leon czy Myslovitz. Dajcie mi playlistę oraz wykaz patronatów, a powiem wam, co będzie grał każdy z nich w swoich audycjach autorskich i jak długo będzie to trwać. Pomyśleć, że to mamoniolodzy mają w niedalekiej przyszłości zastąpić takich ludzi jak np. Mann. Kompletnie wypaleni już na początku kariery. Strach pomyśleć, co będą wyczyniać na antenie, gdy osiągną wiek starszych kolegów. Springsteen i Bowie nagrali wystarczająco dużo płyt, by mamoniolodzy kilka razy w tygodniu "zaskakiwali" ich utworami swoich bezkrytycznych słuchaczy. Akty niezadowolenia można kontrolować, rozdając różowe kubki i angażując masy w suwanie suwaczkami. Trójka dostosowuje się do obecnego poziomu matur i studiów. To bardzo przyszłościowa grupa docelowa. Tymczasem: Springsteen, Bowie, Arctic Monkeys, Myslovitz, Świetliki, Możdzer, Edyta, Bowie, Kings of Leon, Springsteen, Edyta, Placebo, Muchy, Hey, Springsteen, Kasabian, Springsteen, Myslovitz, Bowie itd. "Najlepszy eter w kraju!" Uśpi każdego, kto oczekuje czegoś więcej niż płytoteka inż. Mamonia.
odpowiedź
User
Resortowe Dzieci
podziałały na wzrost zainteresowania numerami SB w IPN.
odpowiedź