SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem w DVB-T w I półroczu 2019, 1,73 proc. udziału TVP Sport

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym półroczu 2019 roku był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TVP Sport, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W pierwszym półroczu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszył się o 2,54 proc. i wyniósł 12,65 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,39 proc., po wzroście o 1,23 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie wyniósł 10,34 proc. (do góry o 5,30 proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 11,84 proc. do 8,19 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział wzrósł o 2,58 proc. do 6,35 proc.

Kolejny był kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym półroczu wyniósł 5,70 proc. (rok wcześniej było to 5,68 proc., co oznacza wzrost wynoszący 0,35 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,26 proc. (wzrost o 5,97 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

17. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym półroczu br. wyniósł 1,73 proc. (po wzroście o 311,90 proc.). Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę (stąd jej wyniki za pierwsze półrocze ub.r. zaniża zerowa oglądalność w okresie od 1 stycznia do 6 czerwca). Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w pierwszym półroczu br. względem pierwszego półrocza ub.r. o 75,50 proc. do 0,37 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym półroczu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,09 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 1,54 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 12,57 proc. do 10,57 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (8,31 proc., do góry o 3,75 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (8,23 proc., + 2,24 proc.).

Piąty był TV Puls (6,56 proc.; + 2,50 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 216,36 proc. do 1,74 proc., także i tutaj odnotował TVP Sport. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 69,60 proc. do 0,38 proc.

W czerwcu 2019 roku liderem oglądalności wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w grupie 4+ była TVP1 (12,23 proc.; spadek o 8,32 proc.). Z kolei w grupie 16-49 pierwszy był Polsat (13,80 proc.; do góry o 8,15 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T w I półroczu 2019, 1,73 proc. udziału TVP Sport

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
Czyli w 4+ wszystkie stacje TVP z wyjątkiem ABC ze wzrostami mimo że w pierwszym półroczu 2018 odbyła się połowa mundialu (w tym mecze Polaków).
TVN tonie i co chyba najciekawsze TVN7 mimo gigantycznych inwestycji w BigBrothera również mocno w dół.
Polsat na swoim poziomie
14 1
odpowiedź
User
Poldek
@iksinski

A moze wyciagasz zle wnioski. Jaka masz bazowa liczbe widzow 2018, a jaka 2019.
0 2
odpowiedź
User
iksiński
@Poldek

Bazową mam taką jak w tabeli artykułu. Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.
2 0
odpowiedź
User
Poldek
@iksinski

W tabeli nie masz liczby widzow tylko procenciki. A rynek DVB jest rynkiem malejacym. Kto moze zaklada kablowke, kto nie moze coraz czesciej oglada przez internet i wypada ze statystyk DVB. Jak na podstawie wycinka rynku obstawiasz zatapianie jakiejs stacji, ktora obecnie jest liderem internetowej czesci rynku, to moim zdaniem wyciagasz zle wnioski.
1 1
odpowiedź