SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)

W lutym br. serwisy zakupów grupowych odwiedziło 2,39 polskich internautów, ponad dwa razy mniej niż dwa lata wcześniej. Zdecydowanym liderem jest Groupon, który jednak podobnie jak Gruper i Citeam w ostatnim roku zanotował duży spadek odwiedzalności.

Article

Serwisy zakupów grupowych w lutym br. przyciągnęły 2,393 mln polskich użytkowników, o 38,4 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy odwiedziło je 3,9 mln internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tymczasem w lutym 2012 roku witryny tego typu miały 5,07 mln użytkowników, tak więc w skali roku spadek wyniósł 52,8 proc.

Wśród użytkowników serwisów zakupów grupowych niezmiennie jest nieco więcej mężczyzn niż kobiet. W lutym br. panowie stanowili w tej grupie 57,8 proc., a panie - 42,2 proc., natomiast dwa lata wcześniej proporcje wynosiły 55,6 proc. - 44,4 proc. W ciągu dwóch lat z odwiedzania tych witryn zrezygnowało 1,44 mln mężczyzn i 1,24 mln kobiet.


Najliczniejszą grupą wiekową użytkowników serwisów zakupów grupowych są osoby w wieku 25-34 lat - w lutym br. stanowiły 29,1 proc. ogółu, o 1 pkt proc. mniej niż dwa lata temu. Internauci w wieku 35-44 lat to 20,2 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, ci w wieku 15-24 lat - 17,8 proc., w wieku 45-54 lat - 15 proc., a w wieku 55 lat i więcej - 16 proc.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku


W ciągu dwóch lat duże spadki odwiedzalności nastąpiły wśród użytkowników ze wszystkich grup wiekowych. O ponad 50 proc. zmalała liczba internautów w wieku 15-24 lat (z 1,12 mln do 426,9 tys., czyli o 62 proc.), 25-34 lat (z 1,53 mln do 697,4 tys., czyli o 54,3 proc.) i 7-24 lat (z 266,1 tys. do 41,3 tys., czyli aż o 84,5 proc.).


Prawie 90 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym - te pierwsze w lutym br. miały 43,1 proc. udziału, a drugie - 44,7 proc. Z każdej z tych grup było po ponad milionie internautów.


W skali dwóch lat liczba użytkowników ze średnim wykształceniem zmalała o milion (49,2 proc. w dół), a tych ze średnim - o 978,1 tys. (47,7 proc. w dół). Stosunkowo jeszcze mocniej zmniejszyła się liczba użytkowników z innym wykształceniem - tych z podstawowym o 82,3 proc., z gimnazjalnym - o 78,1 proc., a z zasadniczym zawodowym - o 63,3 proc.


30,7 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych mieszka na wsi, 23,9 proc. w dużych miastach (od 100 do 500 tys. mieszkańców), a po 17,6-17,9 proc. - w miastach średniej wielkości (od 20 do 100 tys. mieszkańców) i największych.


Liczba użytkowników ze wsi zmalała w ciągu dwóch lat o 583,4 tys. (44,2 proc. w dół), tych z najmniejszych miast - o 414,8 tys. (63,9 proc. w dół), z miast od 20 do 100 tys. mieszkanców - o 566,8 tys. (spadek o 56,8 proc.), z miast od 100 do 500 tys. ludności - o 587,6 tys. (50,6 proc. w dół), a z największych miast - o 527,4 tys. (spadek o 55,5 proc.).

Na kolejnej podstronie wyniki najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elza
Powody sa 2:
- oferujący kupon umywa ręce w przypadku,gdy minęło więcej niż 10dni od jego kupna,a klient nie może zrealizować usługi
- niższa jakość obsługi osób z kuponem vs osoby bez kuponu.
10 8
odpowiedź
User
buhhaha
naciąganie, ale racja co racja po 10 dniach umywa ręce, i to ma gdzieś!
8 8
odpowiedź
User
Przemek
Tak się kończy krótkoterminowe podbijanie przychodów za wszelką cenę, na zasadzie robienia klientów w ... Wielokrotnie zdarzało się, że produkty oferowane z niby 50% zniżką, były w tej samej cenie na Ceneo. A to już nie te czasy, gdyby klient nie myśli przed zakupem. Sama idea jest bardzo fajna, ale wykonanie, jak widać pozostawiało zbyt dużo do życzenia...
10 8
odpowiedź
User
jan
Zamówiłem nożyki do maszynki do golenia, otrzymałem produkt nie dość że pozbawiony opakowania zewnętrznego to w dodatku nie oryginalny (tj. klasyczną podróbę) mimo, że w ofercie było jasno zaznaczone, że są to nożyki dedykowane do pewnego wybranego typu maszynki. Nigdzie słowem nie było wspomniane, że będą się różniły od oryginalnych ze sklepu. Niby wszystko w porządku, otrzymałem towar, niby zgodny z opisem ale jednak nie do końca. Czuje pewien niesmak, nigdy więcej nie zamówię nic w ten sposób, zwyczajne naciąganie i nabijanie ludzi w butelkę, gdybym wiedział że będą nie oryginalne to poszedł bym na rynek i kupił sobie takie same, taniej. Pozdrawiam
8 8
odpowiedź
User
dar
i baaarrdzo dobrze- niech to padnie. Te grupowe to wylegarnia naciagaczy i oszustów usługowo-gastronomicznych. Poza tym olewanie Klientów, i traktowanie jak jakies zło. Bardzo dobrze - w koncu zacznioe sie normalnie!!! Niech spadają!!
9 8
odpowiedź