Dwanaście firm zainteresowanych 97,5 MHz w Szczecinie, a trzy - 98,9 MHz

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w połowie maja ogłosiła konkursy na wolne częstotliwości w Szczecinie - na 97,5 MHz oraz na 98,9 MHz. Pierwszą z nich zainteresowanych jest dwanaście podmiotów, a drugą – trzy.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

O koncesję mogły ubiegać się nowe podmioty na rynku radiowym lub ci nadawcy, którzy chcieli poszerzyć zakres swojej działalności.

Do konkursu na 97,5 MHz zgłosiły się: Grupa ZPR Media, Multimedia z siedzibą w Krakowie, Moje Media (prezesem firmy jest Adam Rudawski, były szef Radia Szczecin) i Kocham Radio ze Szczecina (kieruje nim Sławomir Adamski), trzy wnioski złożyło Eurozet (na Antyradio, Meloradio i Chillizet) oraz jeden - Grupa Radiowa Agory na stworzenie Radia Pogoda.

Dwa wnioski należały do Twoje Radio z siedzibą w Stargardzie.

- Pierwszy dotyczy rozszerzenia zasięgu programu Twoje Radio na Szczecin. Przypomnę, że Spółka Twoje Radio nadaje program od ponad 5 lat w Stargardzie na 90,3 MHz, a od ponad roku nadajemy także w Koszalinie na 94,7 MHz, w Świnoujściu na 99,5 MHz i w Myśliborzu na 97,4 MHz. Do pokrycia zasięgiem całego województwa zachodniopomorskiego brakuje nam Szczecina. Drugi wniosek koncesyjny złożony został na radio o charakterze uniwersalnym - typowo miejskie radio - o nazwie Radio Gryf - przekazał Wirtualnemedia.pl Jacek Dziakowicz, prezes zarządu Twojego Radia.

W konkursie wziął też udział Michał Winnicki ze Szczecina oraz Stacja Głubczyce z Warszawy (wniosek złożył właściciel Radia ABC, Piotr Czajkowski).

Wymagania konkursowe, jakie muszą spełnić podmioty, by uzyskać zgodę na rozpowszechnianie programu na częstotliwości 97,5 MHz na okres 10 lat to: program zawierający różne gatunki i formy radiowe oraz różnorodną problematykę, z tematyką lokalną dotyczącą Szczecina i innych miejscowości objętych zasięgiem nadawania. Dodatkowo, program ma być rozpowszechniany codziennie przez 24 godziny na dobę, ma zawierać audycje i przekazy słowne poświęcone tematyce lokalnej dotyczącej Szczecina i okolic, nadawać własne lokalne serwisy informacyjne oraz publicystykę na temat lokalnych problemów z zakresu zagadnień społecznych, politycznych, gospodarczych, sportowych, dotyczących lokalnej społeczności, kultury i historii regionu (w tym twórczości ludowej i muzyki ludowej w wykonaniu lokalnych/regionalnych zespołów ludowych) oraz informacje lokalne.

Z kolei wymagania dla nadawcy zainteresowanego częstotliwością 98,9 MHz to: 30 proc. tygodniowego czasu antenowego muszą zawierać audycje słowne i inne przekazy słowne (w godzinach 6-23); program ma zawierać audycje informacyjne, publicystyczne o tematyce społeczno-politycznej oraz wspólnototwórcze uwzględniające polską tradycję, historię i kulturę. Audycje i inne przekazy niepochodzące od nadawcy ani na jego zamówienie nie mogą stanowić więcej niż 33 proc. dobowego czasu nadawania programu w godzinach 6-23.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję