SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dynamicznie rośnie rynek reklamy internetowej

Według szacunków specjalistów przychody reklamowe mediów w ujęciunetto wzrosły w trzecim kwartale 2007 roku o 16,1% w stosunku doanalogicznego okresu roku poprzedniego. Największy wzrost zanotowałrynek internetowy, najmniejszy prasowy.

Trzeci kwartał przyniósł znaczne przyspieszenie dynamiki wzrostuwartości rynku reklamowego w stosunku do jednocyfrowych wzrostównotowanych w poprzednich kwartałach bieżącego roku - wynika zAd.media Raport przygotowanego przez CR Media Consulting.

"Największym beneficjentem wzrostu była telewizja, którazwiększyła przychody o 23% w stosunku do III kwartału rokupoprzedniego. Wzrost przychodów telewizji w III kwartale byłskutkiem dużego przyrostu wolumenu sprzedanego czasu reklamowegooraz wrześniowego wzrostu cen reklam w telewizjach komercyjnych,który powinien przełożyć się na dwucyfrową dynamikę wzrostu wostatnim kwartale b.r." - powiedział Maciej Chodorowski, członekzarządu CR Media Consulting i współautor Ad.media Raport.

Na wzrost przychodów telewizji w niewielkim stopniu wpłynęłyrównież wydatki komitetów wyborczych, których większość przypadajednak już w IV kwartale b.r. Ogółem w całym okresie kampaniiwyborczej telewizje zarobiły na emisji komunikatów wyborczych ok.20 mln złotych czyli o 60% więcej niż w trakcie kampaniisamorządowej w roku 2006.

Trzeci kwartał przyniósł najwyższą w tym roku dynamikę wzrostureklamy prasowej i radiowej, które odnotowały odpowiednio 7% i 10%wzrost przychodów. Na zwiększenie dynamiki przychodów prasy i radiawpływa utrzymująca się nadwyżka popytu na reklamę telewizyjną.Część budżetów reklamowych, których reklamodawcy nie są w stanie -ze względu na brak czasu antenowego - zrealizować w telewizji, jestkierowana do innych mediów.

Zgodnie z oczekiwaniami, najbardziej dynamicznie rosną wciążwydatki reklamowe w Internecie, które wzrosły o 40%, osiągając wIII kwartale b.r. poziom 64 mln złotych.

Lepsze niż oczekiwano wyniki III kwartału b.r. wpłynęły nazwiększenie prognozy wzrostu wartości rynku reklamy ogółem w roku2007 do 11%.

CR Media Consulting prognozuje dynamikę wzrostu rynku reklamy wlatach 2008-2009 na poziomie 8,5-10%. Najszybciej rosnąć będąprzychody z reklamy internetowej, które w 2009 roku powinnyosiągnąć udział w rynku reklamy ogółem przekraczający 7%.

Dołącz do dyskusji: Dynamicznie rośnie rynek reklamy internetowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl