SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Działania rządu nie są ani innowacyjne ani przestarzałe

- Wymiana personalna siedmiu ministrów w rządzie Donalda Tuska to nie tyle rekonstrukcja, co bardziej decyzja wizerunkowa i stosowany już wcześniej „ceremoniał” - pisze Magdalena Czaja, była przewodnicząca Komisji Etyki Reklamy i prezes rady nadzorczej San Markos.

Magdalane Czaja

Magdalane Czaja

Środowa rekonstrukcja to nie tyle odnowienie czy odbudowa rządu, a raczej pewna, wcześniej już stosowana przez ten rząd metoda wizerunkowa. Ten „ceremoniał” - doskonale zresztą oprawiony - każdorazowo jest przeprowadzany w ten sam sposób: od pierwszej informacji, że Premier dokona zmian upływa tyle czasu, że zarówno opinia publiczna, jak i media zdążą się odpowiednio zniecierpliwić, napięcie rośnie, oczekiwania i spekulacje osiągają wysokie amplitudy. Z komunikacyjnego punktu widzenia - to dobra i skuteczna taktyka, klasyczna w komunikacji kryzysowej; odciąga odbiorców od tematów aktualnych… i długo „szumi” w eterze. Podobnymi zasadami kierowano się np. podczas expose Premiera.

Wymiana personalna siedmiu ministrów to nie tyle rekonstrukcja, co bardziej decyzja wizerunkowa. Póki co nie wiemy jeszcze, co innego mają do zrobienia nowi ministrowie, względem tych poprzednich. Poza ogólnym hasłem - zapowiedzi, skoku cywilizacyjnego, który jest komunikowany jako przyczyna wymiany ministrów, nie wiemy, jakie mają oni konkretne zadania i cele. Obsadzenie kilku ministerstw osobami powszechnie akceptowalnymi (p. Lena Kolarska-Bobińska) lub dość zaskakującymi (p. Elżbieta Bieńkowska jako wicepremier, czy młody minister Szczurek za Rostowskiego), budzi stosowne komentarze „rewolucja w rządzie”, ale czy to jest konstruktywny komentarz?

Komentując działania wizerunkowe rządu, mogę przyznać, że są one poprawne, dobre. Nie są ani wyjątkowo innowacyjne ani też przestarzałe. Bardziej zachowawcze. Jednakże w powszechnym odbiorze opinii publicznej wystarczą. W bardziej świadomych środowiskach - np. w świecie biznesu, może wzbudzić wątpliwość, do czego taka zmiana prowadzi i jakie dla nas wynikną z tego korzyści.


Magdalena Czaja, była przewodnicząca Komisji Etyki Reklamy i prezes rady nadzorczej San Markos

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Działania rządu nie są ani innowacyjne ani przestarzałe

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
M. Czaja ekspert od wszystkiego
10 13
odpowiedź
User
Cienka
ta "analiza".
9 8
odpowiedź
User
joł
Cienka ta" analiza".... Bieda...
9 8
odpowiedź