SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Dzień dobry TVN” zwiększyło przewagę nad “Pytaniem na śniadanie”

“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. oglądało więcej widzów niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. W stosunku do ub.r. morning show TVN-u zyskał widzów, a oglądalność “Pytania” prawie się nie zmieniła.

“Dzień dobry TVN” zwiększyło przewagę nad “Pytaniem na śniadanie”

“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 670 tys. osób, co dawało TVN-owi 17,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,38 proc. w komercyjnej 16-49 – pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Program zyskał widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 610 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 16,6 proc. i 18,37 proc. 

Dni powszednie     Wszyscy 4+ 16-49
Program Stacja Okres AMR SHR % SHR %
 
DZIEN DOBRY TVN TVN 7.09.2009 – 25.06.2010 674 829 17,15% 19,38%
 
PYTANIE NA SNIADANIE TVP 2 7.09.2009 – 25.06.2010 556 318 14,41% 12,45%


Z kolei konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” miało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 560 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,41 proc. w 4+ i 12,45 proc. w 16-49. Rok wcześniej morning show Dwójki gromadził mniej więcej tyle samo widzów, ale miał wyższe udziały – w 4+ - 15,77 proc., a w grupie komercyjnej – 13,75 proc. 

Top 10 wydań “Dzień dobry TVN”
Dni powszednie Wszyscy 4+
Lp. Data AMR SHR %
1 11-11-2009 1 564 827 19,93%
2 03-06-2010 1 206 101 16,43%
3 03-05-2010 1 109 798 13,59%
4 04-06-2010 948 424 18,19%
5 26-01-2010 932 596 18,06%
6 30-11-2009 914 471 24,00%
7 19-04-2010 897 057 21,54%
8 24-12-2009 890 535 15,89%
9 16-03-2010 875 744 21,50%
10 24-02-2010 862 312 18,30%
 
Top 10 wydań “Pytania na śniadanie”
  Wszyscy 4+
Lp. Data AMR SHR %
1 31-12-2009 986 329 16,47%
2 28-12-2009 838 089 16,92%
3 03-02-2010 835 466 17,04%
4 08-02-2010 820 457 18,38%
5 26-01-2010 807 841 15,74%
6 12-02-2010 807 013 17,72%
7 30-12-2009 793 102 15,85%
8 29-12-2009 765 171 15,48%
9 22-01-2010 752 273 15,55%
10 10-02-2010 749 903 16,82%


Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 1,05 mln widzów przy udziale na poziomie 15,71 proc. w 4+ i 17,89 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,01 mln osób, miało ono także niższe udziały (odpowiednio 15,8 proc. i 17,66 proc.). 

Weekendy     Wszyscy 4+ 16-49
Program Stacja Okres AMR SHR % SHR %
DZIEN DOBRY TVN TVN 5.09.2009 – 27.06.2010 1 047 727 15,71% 17,89%


W profilu widowni obu programów dominują kobiety. “Dzień dobry TVN” ma młodszą widownią niż “Pytanie” i jest najchętniej oglądane w dużych miastach, natomiast magazyn TVP 2 cieszy się największą popularnością na wsiach. 

    DD TVN PnŚ
    ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 28,22% 59 31,55% 66
  Kobiety 71,78% 138 68,45% 132
Wiek  4-9 2,25% 38 1,65% 28
   10-15 1,34% 19 1,25% 17
  16 - 19 1,36% 23 1,13% 19
  20 - 24 4,58% 55 2,95% 35
  25 - 29 9,89% 112 5,08% 58
  30 - 34 12,08% 149 7,19% 89
  35 - 39 8,00% 114 6,03% 86
  40 - 44 6,00% 93 7,08% 110
  45 - 49 4,85% 67 6,24% 86
  50 - 54 9,18% 111 10,53% 127
  55 - 59 11,70% 155 11,53% 153
  60+ 28,78% 149 39,33% 204
Wlk. miasta Wieś 24,28% 62 40,94% 105
  < 50 tys. 25,89% 108 25,07% 104
  50-100 tys. 8,36% 98 7,85% 92
  100-200 tys. 10,38% 130 6,53% 82
  > 200 tys. 31,09% 152 19,61% 96
Zawód Top management 7,46% 95 4,54% 58
  Pracownicy średniego szczebla 19,46% 135 10,31% 72
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,81% 82 17,05% 83
  Emeryci 39,54% 155 52,26% 204
  Inni 16,73% 53 15,83% 50
Wykształcenie Podstawowe 44,62% 98 55,13% 121
  Średnie 38,17% 128 32,38% 109
  Wyższe 13,62% 119 9,59% 84
  Inne 3,59% 27 2,90% 22


“Pytanie na śniadanie” przez całe lato nadawane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30 (po raz pierwszy od 2007 roku). Natomiast “Dzień dobry TVN” będzie mieć wakacyjną mutację pt. “Dzień dobry wakacje” , która emitowana będzie jedynie w soboty o 9.00.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” zwiększyło przewagę nad “Pytaniem na śniadanie”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ice
Jezeli pan Maścianica - producent programu Dzien Dobry TVN - nie stawia swojego programu na równi z ''Pytaniem na śniadaniem'' to po jaką cholerę zestawiać te dwie produkcje w rakingach oglądalności w pasmie porannym?
8 8
odpowiedź
User
Ice
*rankingach
8 8
odpowiedź
User
adam
"Dzień dobry TVN"...to wspaniały,ciekawy, wesoły program a "Pytanie.... ściągnęło od nich dosłownie WSZYSTKO ..całą formułę.....itd. BRAWO TVN - jesteście wzorem dla innych stacji.BRAWO.
8 8
odpowiedź
User
do p.Miszczaka
Drogi TVN-ie baardzo prosimy o DD TVN CODZIENNIE W WAKACJE !!!!! PROSIMY.
8 8
odpowiedź
User
śmiech
ale śmieszne..Pytanie,,, ogląda przeważnie ..wieś
8 8
odpowiedź