SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Bałtycki” publikuje sprostowanie, jego naczelny pisze, że to nie sprostowanie

„Dziennik Bałtycki” (Polska Press) opublikował sprostowanie szefa Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku do artykułu na jego temat. W kolejnym wydaniu redaktor naczelny tytułu Artur Kiełbasiński napisał jednak, że to nie sprostowanie, a „polemika z ocenami” autora.

Odpowiedź naczelnego na sprostowanie ukazała się w serwisie tytułu (screen: Dziennikbaltycki.pl)Article

Na początku listopada w „Dzienniku Bałtyckim” i na Dziennikbaltycki.pl ukazał się artykuł „Niemiec, ale nasz? Rzecz o Basilu Kerskim, dyrektorze Europejskiego Centrum Solidarności”. Krzysztof Maria Załuski zarzucił w nim Kerskiemu, że „przestał być Polakiem i został Niemcem dobrowolnie”, a stanowisko szefa ECS, jak mieli zdaniem autora twierdzić niektórzy Polonusi, „mogło być nagrodą za jego antypolonijną działalność”. Załuski pisze, że próbował skontaktować się z Kerskim, ale ten przez dwa miesiące nie odpowiedział na dziesięć zadanych pytań.

Czytaj też: „Dziennik Bałtycki” odmówił płatnej publikacji rozmowy z marszałkiem województwa o skutkach wyroku TK

6 grudnia na łamach tytułu zamieszczono składające się z dziewięciu punktów sprostowanie szefa ECS. Można było w nim przeczytać m.in., że „nieprawdziwe są informacje, jakoby Basil Kerski brał udział w procederze niszczenia Polonii Niemieckiej oraz promował wartości szkodzące Polonii i Polsce” oraz że „Basil Kerski nigdy dobrowolnie nie zrzekł się obywatelstwa polskiego. Obecnie Basil Kerski posiada obywatelstwo polskie”. Pod sprostowaniem podpisany był sam Kerski.

Dzień później głos zabrał redaktor naczelny tytułu Artur Kiełbasiński. W tekście opublikowanym w papierowym wydaniu i na stronie dziennika zaznacza, że opublikowane pismo „nie jest w swojej istocie sprostowaniem”. To, jak dodaje „odnosi się bowiem do informacji nieprawdziwych lub nieścisłych. Tymczasem wystąpienie przesłane do redakcji było w swojej istocie polemiką z ocenami, które przedstawił autor Krzysztof Maria Załuski. Pan Kerski nie wskazał błędów merytorycznych, ale pod tytułem »sprostowanie« przedstawił swoją niezgodę na przedstawione oceny i opinie. A do tych ocen i opinii publicysta Dziennika Bałtyckiego miał pełne prawo”.

Kiełbasiński zwrócił uwagę, że Kerski otrzymał pytania dwa miesiące przed publikacją tekstu Załuskiego. „Pan Kerski nie wykorzystał możliwości, jakie dawała rzetelność naszego autora, a teraz sięgnął po »sprostowanie«. Dziwna taktyka” - ocenił naczelny „Dziennika Bałtyckiego”.

Kiełbasiński szefuje „Dziennikowi Bałtyckiemu” od lipca br., przeszedł tam z Radia Gdańsk. W sierpniu do grona felietonistów tytułu dołączył Załuski.

Według danych ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne razem „Dziennika Bałtyckiego” w grudniu ub. r. wynosiło 9707 egz. (spadek o 20,55 proc. rok do roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Bałtycki” publikuje sprostowanie, jego naczelny pisze, że to nie sprostowanie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ewelka
Polska press i znowu zdziwienie że kłamią? Tylko tak potrafią coś osiągnąć w Polsce. Inflacja pod sufit, pieniądze wyprowadzane przez suskiego i inne sasiny więc tylko kłamstwo im zostało.
odpowiedź