SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. Straciła tylko „Gazeta Wyborcza”

W kwietniu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, z kolei jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w kwietniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 307 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 4,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 296 egz., czyli o 21,84 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,39 proc. do 2 414 egz.

Z kolei na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 964 egz., po spadku o 13,59 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 192,37 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 383 egz.

Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 32,74 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

W kwietniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 15,46 proc. i wyniósł 1 017 egz.

ZKDP

kwiecień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 307

48 118

8 917

51 072

Rzeczpospolita

7 296

56 253

5 988

62 001

Puls Biznesu

2 414

10 975

2 269

11 829

Gazeta Wyborcza

1 964

176 884

2 273

210 164

Parkiet Gazeta Giełdy

1 518

4 636

561

3 880

Gazeta Polska Codziennie

688

21 123

420

27 952

Przegląd Sportowy

383

32 285

131

37 813

Fakt Gazeta Codzienna

238

336 578

105

346 915

Super Express

0

150 209

0

159 179


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. Straciła tylko „Gazeta Wyborcza”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KLW
Brawo, DGP! Do przodu!
odpowiedź
User
zac
DGP ostro do góry a GW ostro w dół! Oby tak dalej, to w e-wydaniach GW spadnie za DGP. Zresztą to logiczne, bo stare komuchy nie znają się na komputerach.
odpowiedź
User
Kto wykańcza dziennikarstwo?
DGP zyskał 4,37 procentw necie, a ile stracił sprzedażowo? Nie ma już chętnych na niewolników na śmieciówkach lub stażystów, aby za darmo dostarczali produkt, za który ktoś zapłaci? Na temat Wyborczej szkoda słów. Niech przyjmą na ciepły etacik kolejnego niedouczonego kolegę, którego zasługi polegają głównie na podkradani pomysłów i obniżaniu honorariów dziennikarzom na umowach o dzieło za głodowe stawki.
odpowiedź