SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” wygrywa z Kancelarią Sejmu. Nie musi publikować sprostowania

"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) nie musi publikować sprostowania Kancelarii Sejmu dotyczącego tekstu o wadliwym procesie głosowania nad ustawą o Sądzie Najwyższym  - zdecydował Sąd Apelacyjny w Warszawie. Wyrok jest prawomocny.

Article

Dziennikarze Patryk Słowik i Piotr Szymaniak opisali w tekście „Senat przyjął nie tę ustawę” opublikowanym 24 lipca zeszłego roku, że senatorowie głosowali nad inną wersją ustawy o Sądzie Najwyższym niż ta, którą przyjęli posłowie.

Na łamach gazety wypowiadali się prawnicy – m.in. prof. Ewa Łętowska, prof. Jerzy Pisuliński, prof. Ryszard Piotrowski i wskazywali, że w ich opinii prezydent ma w tej sytuacji dwa wyjścia: weto lub wniosek do Trybunału Konstytucyjnego.

W dniu publikacji „DGP” prezydent RP Andrzej Duda ogłosił, że zawetuje ustawę o Sądzie Najwyższym.

W czwartek, 10 miesięcy po publikacji dziennika, Sąd Apelacyjny w Warszawie prawomocnie stwierdził, że redakcja „DGP” słusznie odmówiła sprostowania podanych informacji. Tego domagała się Kancelaria Sejmu, zarzucając autorom nierzetelność dziennikarską.

Sąd Apelacyjny wydał wyrok, w którym stwierdził, że zostały zachowane wszystkie wymogi rzetelności. Kancelaria Sejmu poprzez sprostowanie chciała dyskutować z opiniami, przytoczonych na łamach dziennika, prawników.

Portal TVP.Info pisał o wyroku Sądu Okręgowego
Współautor tekstu DGP, Patryk Słowik zwrócił się bezpośrednio na Twitterze to Samuela Pereiry, szefa portalu TVP.Info. Napisał: „Hej TVP.Info i Samuel Pereira grzaliście na jedynce portalu wyrok pierwszej instancji. Rozumiem, że o prawomocnym z równie dużym przytupem poinformujecie czytelników?”

Samuel Pereira odpowiedział na to słowami: „Patryk, pisało o tym wiele mediów. Dlaczego czepiasz się akurat mnie?”

Portal poinformował jednak o dzisiejszym wyroku Sądu Apelacyjnego, co dziennikarz „DGP” skomentował stwierdzeniem „Uważam, że poprzedni tekst zawierał szereg kłamstw, ale za dziś – szacunek”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” wygrywa z Kancelarią Sejmu. Nie musi publikować sprostowania

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Majden
No i wyszło szydło z worka. Tyle Kuchciński z Karczewskim gadali, że fakenews a się okazuje, że to oni swoim gadaniem kłamali a dziennikarze napisali prawdę.
43 8
odpowiedź
User
Posel
Kto kłamie, a kto nie było jasne od początku! Zamieszania narobił sad I instancji, bo sprawa go przerosła, takze intelektualnie.
11 8
odpowiedź