SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Dziennik" mocno obciąża finansowo Axel Springer Polska

Axel Springer Polska dąży do zwiększenia przychodów reklamowych"Dziennika". Wejście tytułu w ubiegłym roku sprawiło, żewydawnictwo zanotowało do 116 mln zł straty.

Według danych Expert Monitor do końca września "Dziennik"zarobił 107,8 mln zł, ale od tej kwoty należy odliczyć50-60-procentowe upusty i rabaty. Z raportu finansowego AxelSpringer Polska z 2006 r. wynika, że w ubiegłym roku przychodywydawnictwa wzrosły o 67 mln zł, głównie dzięki "Dziennikowi".

Koszty wydawania tytułu są jednak znacznie większe. "PulsBiznesu" informuje, że w ubiegłym roku koszty operacyjne koncernuwzrosły głównie za sprawą "Dziennika" o 176 mln złotych. Gazetazwiększyła zatrudnienie (na co wydała 25 mln złotych) orazpoświęciła na promocje blisko 91 mln złotych (dane Expert- Monitor,nie obejmują rabatów).

Obecny rok zmusił Axel Springer Polska do dużych cięć. Jaktwierdzi konkurencja "Dziennik" ma niższe nakłady i dużo mniejwydaje na promocję. Informacje o możliwym upadku tytułu i jegokłopotach ucina jednak przedstawiciel wydawnictwa.

-"Dziennik" to najbardziej pluralistyczny tytuł na rynku,opiniotwórczy, zawsze w czołówce cytowalności - tłumaczy w rozmowiez "PB" Dominik Tzimas, dyrektor zarządzający gazety.
- Optymistycznie patrząc, "Dziennik" osiągnie break even w 2009 r.Realny scenariusz przewiduje natomiast, że stanie się to w roku2010 - uspokaja Tzimas.

Priorytetem dla kierownictwa niemieckiego koncernu jest obecniezwiększenie przychodów reklamowych tytułu. Jednak wedługnieoficjalnych informacji zarząd Axel Springer myśli także ozmianie na stanowisku redaktora naczelnego "Dziennika". Wśródpotencjalnych kandydatów na to stanowisko wymienia się TomaszaLisa.

Dołącz do dyskusji: "Dziennik" mocno obciąża finansowo Axel Springer Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl