SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki w internecie: „Super Express” przed „Faktem”, „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” przyciągają na najdłużej

Serwis „Super Expressu” dzięki większemu wzrostowi odwiedzalności wyprzedził Fakt.pl pod względem zasięgu. Procentowo najwięcej zyskały portale „Rzeczpospolitej” i „Polski The Times”, natomiast na najdłużej internautów przyciągają witryny „Przeglądu Sportowego” i „Pulsu Biznesu”.

Article

W marcu br. portal Wyborcza.pl (Agora) odwiedziło 7,56 mln internautów, co dało 26,49 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 67,47 mln odsłon, spędzając średnio po 9 minut i 54 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Wyborcza.biz zanotowała 1,05 mln użytkowników, 1,93 mln odsłon oraz 67 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. W obu serwisach od ponad pięciu lat obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać maksymalnie 10 tekstów miesięcznie). Na koniec ub.r. korzystało z niego 170,5 tys. internautów, o 37 tys. więcej niż rok wcześniej.

Wyborcza.pl jest liderem wśród serwisów dzienników ogólnopolskich pod względem zasięgu, natomiast więcej odsłon zanotowały w marcu zajmujące dwa kolejne miejsca witryny tabloidów. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) 6,89 mln internautów wykonało 68,65 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 7 minut i 55 sekund, natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 6,44 mln użytkowników, 92,05 mln odsłon oraz 16 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnęły serwisy „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 38 minut i 2 sekundy, oraz „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 23 minuty i 2 sekundy. Ten pierwszy przy 2,65 mln internautów zanotował 21,34 mln odsłon, a ten drugi miał 480,6 tys. użytkowników i 4,08 mln odsłon.

Z dzienników o profilu gospodarczym zdecydowanie największy zasięg w internecie ma „Rzeczpospolita” (Gremi Media) - jej portal Rp.pl w marcu zanotował 3,95 mln odwiedzających, 16,09 mln odsłon oraz 3 minuty i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy witryny: w zeszłym miesiącu Dziennik.pl miał 2,63 mln użytkowników i 14,52 mln odsłon, Gazetaprawna.pl - 2,62 mln użytkowników i 7,47 mln odsłon, a Forsal.pl - 732,4 tys. użytkowników i 2,9 mln odsłon.

Witryny „Gazety Polskiej Codziennie”, „Naszego Dziennika” i „Gazety Podatkowej” osiągnęły zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu Gemius/PBI.

W skali roku Wyborcza.pl zyskała 4,69 pkt proc. zasięgu i 6,16 mln odsłon (to odpowiednio 21,5 i 10 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania z serwisu zmalał o 69 sekund (czyli 10,4 proc.).

SE.pl osiągnął wzrosty we wszystkich statystykach: o 3,34 pkt proc. zasięgu, 26,88 mln odsłon oraz 2 minuty i 11 sekund (czyli 16,1, 64,4 i 38,1 proc.). Dzięki temu wyprzedził pod względem zasięgu Fakt.pl, który przy niewielkim wzroście zasięgu (o 0,46 pkt proc., czyli 2,1 proc.) stracił 26,08 mln odsłon (22,1 proc. w dół) oraz 4 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (22,6 proc. w dół).

Rp.pl zyskał 3,53 pkt proc. zasięgu i 4,35 mln odsłon (34,3 i 37 proc. w górę) przy minimalnym spadku przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a Polskatimes.pl - 2,01 pkt proc. zasięgu, 3,43 mln odsłon oraz 18 sekund średniego czasu korzystania (68,8, 113,4 i 16,7 proc. w górę).

Za to Przegladsportowy.pl zanotował spadek o 1,77 pkt proc. zasięgu i 632,4 tys. odsłon (16 i 2,9 proc. w dół) przy wydłużeniu się przeciętnego czasu korzystania z 7 minut i 36 sekund do 38 minut i 2 sekund. Gazetaprawna.pl straciła 0,34 pkt proc. zasięgu, 1,51 mln odsłon i 29 sekund średniego czasu korzystania (3,6, 16,8 i 14,9 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 0,22 pkt proc. zasięgu, 9,1 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu korzystania (5,6, 0,5 i 6,9 proc. w dół).

Natomiast Dzienik.pl przy wzroście zasięgu o 1,41 pkt proc. (18,1 proc.) zanotował spadek o 1,34 mln odsłon i 40 sekund średniego czasu korzystania (8,5 i 30,7 proc. w dół), a Parkiet.com zyskał 0,77 pkt proc. zasięgu (208,1 proc.), tracąc 775,2 tys. odsłon oraz 18 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (32,5 i 78,9 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki w internecie: „Super Express” przed „Faktem”, „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” przyciągają na najdłużej

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chłopak z Zagłębia
Dajcie nam jeszcze chwilę czasu, a zobaczycie, jak się zamiata wszystkich
odpowiedź
User
Olo
Widać że najdłużej przyciągają ci którzy postawili na wideo i podcasty.
odpowiedź
User
Tru
W faku nowa wadza bierze wszystko
odpowiedź