E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili.

Nie chodzi tu o drażniący wszystkich spam, lecz bezsensowną pocztę, zastępującą np. krótkie rozmowy z innymi pracownikami biura. Według firmy Emphasis średni roczny koszt tej działalności wynosi ok. 10 tysięcy funtów na pracownika. Tyle bowiem przedsiębiorstwa płacą za czytanie, pisanie i transmisję nadmiarowej poczty.

Często zdarza się, że zanim pracownik przystąpi do wykonywania swych obowiązków, musi przeczytać od 30 do 40 wiadomości, a sytuację pogarsza fakt, że ok. 20% e-maili jest niespójnych, zbyt rozwlekłych bądź trudno je zrozumieć.

Innym ciekawym zjawiskiem, jakie wykryli autorzy raportu, okazało się wykorzystywanie poczty do... tzw. kopania dołków pod kolegami z firmy, na przykład przez dodawanie do listy odbiorców prywatnych pogawędek osób z kierownictwa. Według badaczy większość firm nie prowadzi działań ograniczających wymienione "nadużycia".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu