eBilet Polska stracił 76 proc. przychodów, wynik netto 12 mln zł w dół

W ub.r. firma eBilet Polska, należąca do Allegro, zanotowała spadek przychodów o 76,3 proc. do 63,79 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 8,85 mln zł zysku do 2,86 mln zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
eBilet Polska stracił 76 proc. przychodów, wynik netto 12 mln zł w dół

Przychody eBilet Polska skurczyły się głównie w związku z dużymi ograniczeniami w organizowaniu imprez masowych po wybuchu epidemii. Firma sprzedaje bilety na własnej platformie eBilet.pl, na Allegro, w punktach stacjonarnych oraz partnerskich serwisach internetowych. Ponadto zajmuje się obsługą wydarzeń masowych.

Wpływ epidemii widać też w wynikach eBilet.pl. Liczba odsłon serwisu zmalała o 19,5 mln (60,4 proc.), pogorszyły się też wskaźnik konwersji, zwłaszcza wiosną ub.r. w czasie lockdownu.

W ub.r. firma nawiązała współpracę z Multikinem (w zakresie sprzedaży voucherów), z Mystic Coalition organizującą m.in. Mystic Festival oraz z Polskim Związkiem Narciarskim (dostała wyłączność na sprzedaż biletów na konkursy skoków narciarskich w Wiśle).

Spółka wdrożyła ubezpieczenia biletów, systemu do automatycznej obsługi zwrotów w związku z epidemią oraz moduł self-service do zarządzania kodami rabatowymi.

grafika

Więcej pracowników, koszty 73 proc. w dół

Wydatki operacyjne eBilet Polska zmniejszyły się rok do roku z 259,94 do 69,1 mln zł, czyli o 73,4 proc. Koszty usług obcych poszły w dół z 252,64 do 59,5 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 4,29 do 4,54 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 720,9 tys. zł do 1,24 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 46,14 etatów: 35,96 etatów zajmowali specjaliści, 9,01 - kierownicy działów, a 1,17 - członkowie zarządu i dyrektorzy. Rok do roku nastąpił wzrost o 2,27 etatów.

Koszty amortyzacji poszły w górę z 1,41 do 3,04 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 488,6 do 535,1 tys. zł, a nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 319,7 do 163,8 tys. zł.

Pozostałe wydatki operacyjne poszły w dół z 905,3 do 200,3 tys. zł, a wpływy finansowe - z 1,27 mln zł do 737,8 tys. zł.

eBilet Polska nie skorzystał z żadnych form pomocy publicznej po wybuchu epidemii.

Rentowność poniżej zera

Wyniki rentowności eBilet Polska spadły poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 9,26 mln zł zysku do 5,31 mln zł straty, wynik operacyjny - z 9,78 mln zł zysku do 4,17 mln zł straty, wynik brutto - z 11,04 mln zł zysku do 3,44 mln zł straty, a wynik netto - z 8,85 mln zł zysku do 2,86 mln zł straty.

Od jesieni ub.r. Allegro jest jedynym udziałowcem eBilet Polska, po przejęciu pozostałych 20 proc. udziałów firmy. 80 proc. udziałów kupiło wiosną 2019 roku za 95,89 mln zł. Do zarządu i rady nadzorczej przejętej spółki weszli menedżerowie Allegro.

W br. na biznes eBilet Polska nadal będzie mocno wpływała sytuacja epidemiczna. - Inną istotną przyczyną możliwego osłabienia sprzedaży biletów jest dostępność artystów w danym roku kalendarzowym na rynku polskim związana z przełożeniem na późniejszy okres światowych tras koncertowych - zwrócono uwagę w sprawozdaniu firmy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]