Effie Awards 2018: najwięcej nagród dla Saatchi & Saatchi IS i Wavemaker, bez Grand Prix

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 55 nagród - w tym 13 złotych, natomiast żadnego Grand Prix. Wśród agencji najwięcej nominacji i wyróżnień otrzymała Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - Wavemaker.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Effie Awards 2018: najwięcej nagród dla Saatchi & Saatchi IS i Wavemaker, bez Grand Prix

Do konkursu Effie Awards zgłoszono w br. 193 kampanie w 24 kategoriach, w tym jednej nowej - marketing & business solutions. Oceniało je liczące ponad 100 osób jury, którego przewodniczącym był Tomasz Lisewski, global head of brand, communications & digital and marketing w firmie Philips.

W poniedziałek wieczorem podczas gali wręczono 55 nagród: 13 złotych, 26 srebrnych i 16 brązowych. Wśród projektów, za które przyznano złoto, są trzy współtworzone przez dom mediowy Wavemaker oraz po dwa, przy których pracowały Fundacja WOŚP i agencja Ogilvy.

Ogółem wśród agencji najwięcej nominacji i wyróżnień otrzymała Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - Wavemaker.

- Cieszy minie znaczący wzrost poziomu działań marketingowych w Polsce, a także tempo zachodzących w nim zmian, odzwierciedlających globalne trendy, które w wielu kategoriach plasują Polskę bardzo wysoko na tle innych krajów. Cieszy mnie także dynamiczny rozwój agencji, które coraz częściej stają się partnerami biznesowymi marketerów. Zmiany dotyczą wszystkich -  od firm rodzinnych, start up’ów i organizacji non-profit, po duże firmy i agencje. To pokazuje, że Effie dobrze spełnia swoją rolę w Polsce - komentuje Tomasz Lisewski.

- Z dużym zadowoleniem obserwujemy te zmiany w zgłoszeniach do nowej kategorii: Marketing and Business Solutions, która w Polsce jest światowym debiutem tej kategorii. Wiemy już, że zgodnie z polskim opracowaniem zostanie ona wprowadzona także na innych rynkach. W tej kategorii nagradzane są pojedyncze działania, ale też całe programy marketingowe. Można w niej zgłaszać każdą aktywność oraz koncept biznesowy, które wyjątkowo pozytywnie wpłynęły na pozycję rynkową marki, produktu czy usługi - dodaje.

Podczas gali finałowej konkursu organizujące go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło nowy projekt edukacyjny - Program Effie Marketing & Business Solutions. - to zupełnie pionierska forma edukacji i rozwoju. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla. O ludziach rozumiejących potrzebę samodoskonalenia w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, pracy w zmieniających się warunkach organizacyjnych i na nowym rynku. Ma odpowiadać na coraz szybciej zmieniające się potrzeby rynku i jego uczestników. To program dla tych, którym nie wystarcza tradycyjne myślenie o roli marketera w organizacji i roli agencji już nie tylko komunikacyjnych - opisuje Anna Zimecka, project director w SAR.

- Są studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące „twarde” umiejętności. Są programy obejmujące ekonomię, biznes czy zarządzanie. Brakuje programu, który odpowie na potrzeby inaczej już rozumianego marketingu: komunikacyjne, kompetencyjne, biznesowe i organizacyjne. A Effie ma dostęp do polskich i światowych case’ów oraz wysokiej klasy specjalistów - naszych jurorów i przewodniczących jury - dodaje.

grafika

 

68 nominacji do Effie Awards 2018

W tegorocznej edycji konkursu SAR Effie Awards Poland przyznano dotychczas 68 nominacji. Wśród agencji mediowych najwięcej nominacji otrzymały Wavemaker (12), Mediacom i Starcom (po 7), wśród agencji reklamowych - Saatchi&Saatchi IS (7), a wśród klientów - IKEA (5). Łącznie w 24 kategoriach zgłoszono 193 prace.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?