SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie Awards 2019: "Chce się Ż" z Grand Prix. Nagrody 20-lecia dla DDB, Wavemaker i Grupy Żywiec

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland - agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Awards. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

Gala Effie Awards 2019, fot. SARGala Effie Awards 2019, fot. SAR

W tegorocznej edycji konkurs Effie Awards Poland w 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Wszystkie zgłoszone prace oceniło 138-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA.

- Na co dzień nie jestem marketerem. Dlatego to, co mnie zaskoczyło [w Effie], to jaka jest skala tego konkursu. Nie zdawałam sobie sprawy, jak fantastyczny jest to konkurs, jaka jest jakość zgłoszeń. Jestem bardzo dumna, że mogłam wziąć w tym udział i przewodniczyć jury - powiedziała podczas gali wręczenia nagród Kieli.

Grand Prix dla Żywca

Po rocznej przerwie w konkursie Effie Awards przyznano Grand Prix. Dostała je kampania piwa Żywiec (Grupa Żywiec) "Chce się Ż", którą przygotowały Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R i Just.

Najwięcej statuetek spośród agencji reklamowych otrzymała VMLY&R Poland (dziewięć), wśród domów mediowych tryumfował zaś Starcom (jedenaście nagród). Wśród klientów sześć nagród, najwięcej w konkursie, powędrowało do Grupy Żywiec

Złote Effie otrzymały kampanie "Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów" Fundacji Rak&Roll, " Chce się Ż" Żywca, "Odkrywaj więcej" wódki Amundsen (Stock Polska), "Mistrzowie" Tiger Energy Drink (Maspex), "Kawa na każdym rogu" sieci Żabka Polska oraz "9 milionów powodów" Corega (GSK).

W rankingu najefektywniejszych agencji reklamowych 2019 pierwsze miejsce zajęła VMLY&R Poland (56 punktów). Pierwszą piątkę uzupełniły Grey Worldwide Warszawa (42 pkt.), Saatchi & Saatchi IS (37 pkt.), DDB Warszawa (31 pkt.)m oraz Agencja 2012 (26 pkt.).

Najbardziej efektywnym domem mediowym został Starcom (72 pkt.), który wyprzedził: Wavemaker (57 pkt.), MediaCom Warszawa (40 pkt.), Havas Media (28 pkt.) oraz PHD (24 pkt.).

20 lat Effie Awards Poland. Nagrody dla Grupy Żywiec, DDB i Wavemaker

W tym roku Effie Awards Poland obchodzi swoje 20. urodziny. Z tej okazji specjalne nagrody wręczono agencjom i klientom szczególnie wyróżniającym się efektywnością działań marketingowych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej dwudziestolecia otrzymała DDB Warszawa. Najbardziej efektywną agencją mediową został Wavemaker. Tytuł najbardziej efektywnej firmy dwudziestolecia trafił do Grupy Żywiec.

W dwudziestej gali konkursu w Polsce wzięła udział Traci Alford, prezes i CEO Effie Worldwide. - Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając ostatnio kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród Effie Awards o efektywność pomysłów biznesowych.  Po udanym uruchomieniu w Polsce, wprowadzamy tę kategorię na inne rynki - powiedziała Alford.

W konkursie Effie Awards nagradzane są są kampanie i rozwiązania marketingowe w oparciu o ich efektywność i wyniki biznesowe. W ub.r. w Effie Awards przyznano 55 nagród, w tym 13 złotych, natomiast żadnego Grand Prix. Wśród agencji najwięcej nominacji i wyróżnień otrzymała Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - Wavemaker.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Na kolejnej stronie prezentujemy pełną listę nagrodzonych w Effie Awards 2019.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2019: "Chce się Ż" z Grand Prix. Nagrody 20-lecia dla DDB, Wavemaker i Grupy Żywiec

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antek
Hm.. jeśli wyzwanie Pepsi coś wygrywa, czy Misja Kaszotto - cieżko uznać konkurs za wysokich lotów. Ikea też chyba dostaje te nagrody z automatu - bo to Ikea. Brakuje tylko Play i ich reklam z serii "dajmy celebrytę, białe tło i tę blondynkę".
odpowiedź
User
Kk
Drażni mnie Effie jakie trafiają do domu mediowych. Dobry pomysł na komunikacje , wcześniej dobry produkt i dystrybucja plus kasa na kampanie. Naprawdę wszystkie domy kupują to samo i tak samo wiec nie ma tu magii. Chyba może poza opisaniem zgłoszenia 🤔
odpowiedź
User
deser
Ziew.... nagradzajta się :)
To Ż wygrało? Blade to mocno
odpowiedź