SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Egmont Polska nie będzie już wydawał książek dla dzieci. Jego właściciel sprzedaje ten dział do Harper Collins Publisher

Wydawnictwo Egmont Polska wycofuje się z wydawania książek dla dzieci. Harper Collins Publisher zadeklarował kupno pionu książek dziecięcej książki od oddziałów Egmonta w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech (w tym ostatnim kraju firma działa jako Schneiderbuch). Egmont Polska nadal będzie natomiast wydawał pisma dla dzieci, komiksy i gry planszowe.

Article

Proces przejęcia działów książki dziecięcej Egmonta w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz Schneiderbuch w Niemczech przez Harper Collins ma się zakończyć się 30 kwietnia b r. Jak podaje Egmont Polska, transakcja ta ma pozwolić firmie skoncentrować się na wydawaniu czasopism i komiksów i szybko rosnącym handlu elektronicznym oraz usługach marketingowych. Transakcja ma też nie wpłynąć na działalność Egmont w branży książek dla dzieci na innych rynkach: w krajach nordyckich i innych państwach Europy Środkowo-Wschodniej.

- W Egmont jesteśmy dumni z naszej silnej pozycji w segmencie książki dziecięcej, będąc jednym z liderów na konkurencyjnym rynku europejskim. Podjęliśmy jednak strategiczną decyzję o wyjściu z branży książki dla dzieci w Wielkiej Brytanii, Polsce i w Niemczech. Pragnę podziękować naszym wspaniałym pracownikom, którzy przez lata wykonali fantastyczną pracę, przyczyniając się do wydania wielu wspaniałych książek i podnosząc działalność wydawniczą do najwyższych standardów - skomentował Torsten Bjerre Rasmussen, CEO Egmont Publishing.

Egmont Publishing działa w trzech obszarach: na rynku wydawnictw multimedialnych, w branży e-commerce i w usługach marketingowych. Koncern zapowiada, że nadal będzie strategicznym partnerem dla kluczowych licencjodawców w zakresie pozyskiwania młodych odbiorców i tworzenia treści, oferując nowym czytelnikom marki takie, jak Disney, LEGO, Mattel, Hasbro i Hachette. Podkreśla, że inwestycje w nowe obszary rozwoju w ramach e-commerce i usług marketingowych będą kontynuowane zgodnie z planem.

- Doświadczenie Egmont na rynku książek dla dzieci i jego pozycja jako globalnego gracza na rynku wydawnictw licencjonowanych, w połączeniu z globalnym udziałem Harper Collins stanowi kamień węgielny pod budowę i wzrost naszego znaczenia na światowym rynku wydawniczym dla dzieci - skomentował Chantal Restivo-Alessi, CEO international foreign language w Harper Collins Publishers.

Egmont jest skandynawską grupą medialną prowadzącą działalność w zakresie filmu, telewizji, streamingu i kina, ale także gier, handlu elektronicznego i usług marketingowych dla platform edukacyjnych, czasopism i książek. Egmont Publishing oferuje gamę tytułów czasopism i książek w ponad 30 krajach. Egmont Polska - działający od 1990 roku - wydaje 39 czasopism dla dzieci, komiksy, kolekcje, gry planszowe i książki.

W 2018 roku Egmont Polska zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 12 proc. do 117,71 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 5,61 mln zł zysku do 4,75 mln zł straty. Spółka utworzyła 4,05 mln zł rezerw na należności. W sprawozdaniu finansowym nie podała, jaką część przychodów zapewniła jej sprzedaż książek, a jaką sprzedaż tytułów prasowych i innych produktów.

Harper Collins Publishers jest z kolei drugim co do wielkości wydawcą książek na świecie, prowadzącym działalność w 17 krajach. Wydawnictwo posiada ponad 120 znaków towarowych na całym świecie; wydaje rocznie około 10 tys. książek w 16 językach, ma drukowany i cyfrowy katalog ponad 200 tys. tytułów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Egmont Polska nie będzie już wydawał książek dla dzieci. Jego właściciel sprzedaje ten dział do Harper Collins Publisher

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
Szkoda papieru na te "książki"....
1 2
odpowiedź