SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Egmont Polska nie będzie już wydawał książek dla dzieci. Jego właściciel sprzedaje ten dział do Harper Collins Publisher

Wydawnictwo Egmont Polska wycofuje się z wydawania książek dla dzieci. Harper Collins Publisher zadeklarował kupno pionu książek dziecięcej książki od oddziałów Egmonta w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech (w tym ostatnim kraju firma działa jako Schneiderbuch). Egmont Polska nadal będzie natomiast wydawał pisma dla dzieci, komiksy i gry planszowe.

Proces przejęcia działów książki dziecięcej Egmonta w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz Schneiderbuch w Niemczech przez Harper Collins ma się zakończyć się 30 kwietnia b r. Jak podaje Egmont Polska, transakcja ta ma pozwolić firmie skoncentrować się na wydawaniu czasopism i komiksów i szybko rosnącym handlu elektronicznym oraz usługach marketingowych. Transakcja ma też nie wpłynąć na działalność Egmont w branży książek dla dzieci na innych rynkach: w krajach nordyckich i innych państwach Europy Środkowo-Wschodniej.

- W Egmont jesteśmy dumni z naszej silnej pozycji w segmencie książki dziecięcej, będąc jednym z liderów na konkurencyjnym rynku europejskim. Podjęliśmy jednak strategiczną decyzję o wyjściu z branży książki dla dzieci w Wielkiej Brytanii, Polsce i w Niemczech. Pragnę podziękować naszym wspaniałym pracownikom, którzy przez lata wykonali fantastyczną pracę, przyczyniając się do wydania wielu wspaniałych książek i podnosząc działalność wydawniczą do najwyższych standardów - skomentował Torsten Bjerre Rasmussen, CEO Egmont Publishing.

Egmont Publishing działa w trzech obszarach: na rynku wydawnictw multimedialnych, w branży e-commerce i w usługach marketingowych. Koncern zapowiada, że nadal będzie strategicznym partnerem dla kluczowych licencjodawców w zakresie pozyskiwania młodych odbiorców i tworzenia treści, oferując nowym czytelnikom marki takie, jak Disney, LEGO, Mattel, Hasbro i Hachette. Podkreśla, że inwestycje w nowe obszary rozwoju w ramach e-commerce i usług marketingowych będą kontynuowane zgodnie z planem.

- Doświadczenie Egmont na rynku książek dla dzieci i jego pozycja jako globalnego gracza na rynku wydawnictw licencjonowanych, w połączeniu z globalnym udziałem Harper Collins stanowi kamień węgielny pod budowę i wzrost naszego znaczenia na światowym rynku wydawniczym dla dzieci - skomentował Chantal Restivo-Alessi, CEO international foreign language w Harper Collins Publishers.

Egmont jest skandynawską grupą medialną prowadzącą działalność w zakresie filmu, telewizji, streamingu i kina, ale także gier, handlu elektronicznego i usług marketingowych dla platform edukacyjnych, czasopism i książek. Egmont Publishing oferuje gamę tytułów czasopism i książek w ponad 30 krajach. Egmont Polska - działający od 1990 roku - wydaje 39 czasopism dla dzieci, komiksy, kolekcje, gry planszowe i książki.

W 2018 roku Egmont Polska zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 12 proc. do 117,71 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 5,61 mln zł zysku do 4,75 mln zł straty. Spółka utworzyła 4,05 mln zł rezerw na należności. W sprawozdaniu finansowym nie podała, jaką część przychodów zapewniła jej sprzedaż książek, a jaką sprzedaż tytułów prasowych i innych produktów.

Harper Collins Publishers jest z kolei drugim co do wielkości wydawcą książek na świecie, prowadzącym działalność w 17 krajach. Wydawnictwo posiada ponad 120 znaków towarowych na całym świecie; wydaje rocznie około 10 tys. książek w 16 językach, ma drukowany i cyfrowy katalog ponad 200 tys. tytułów.

Dołącz do dyskusji: Egmont Polska nie będzie już wydawał książek dla dzieci. Jego właściciel sprzedaje ten dział do Harper Collins Publisher

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
Szkoda papieru na te "książki"....
odpowiedź