SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ekstraklasa piłkarska najczęściej oglądana w telewizji, w sieci analizy i komentarze (infografika)

Zdecydowana większość kibiców zainteresowanych meczami piłkarskiej Ekstraklasy ogląda je w telewizji - zarówno na żywo, jak i powtórki i skróty. Jednocześnie doświadczanie emocji piłkarskich zmienia się z powodu internetu - wynika z badania Millward Brown.

16 proc. badanych ogląda całe mecze w internecie, a prawie dokładnie tyle samo osób szuka w sieci najciekawszych momentów meczów i skrótów. Jednocześnie 5 proc. kibiców ogląda mecze Ekstraklasy w każdy możliwy sposób - na stadionie, w telewizji i w internecie.

W ciągu półtora roku, jakie minęło od poprzedniego badania, internet zdobył wśród kibiców piłkarskich kolejnych zwolenników. Zdecydowanie więcej osób niż w kwietniu 2013 roku na pytanie „Skąd czerpie Pan/Pani informacje o rozgrywkach piłkarskich Ekstraklasy, wynikach, tabelach itp.?”, odpowiedziało wskazując internetowe serwisy sportowe (28 proc.), blogi (8 proc.), portale społecznościowe (14 proc.). Tymczasem odsetek osób wskazujących telewizyjne źródła informacji maleje. Wciąż jednak w przypadku serwisów sportowych nadawanych po dziennikach informacyjnych sięga 47 proc.

Dla większości kibiców samo obejrzenie meczu to już za mało. Blisko połowa zainteresowanych Ekstraklasą śledzi komentarze, analizy i materiały piłkarskie w internecie, nie tylko na portalach wyłącznie piłkarskich. Co za tym idzie, wśród polskich kibiców obserwowane jest zjawisko multi-screeningu, czyli przeżywania meczu przy pomocy kilku ekranów na raz. Podczas oglądania meczu w telewizji lub na stadionie około jednej czwartej kibiców szuka jednocześnie dodatkowych informacji za pomocą drugiego nośnika. W grupie wiekowej 13-24 lata 28 proc. kibiców komentuje mecze na żywo na portalach społecznościowych. Łącznie 68 proc. zainteresowanych Ekstraklasą deklaruje korzystanie z internetu podczas meczu w celu komentowania lub szukania dalszych informacji.

Wchodząc do sieci kibic Ekstraklasy stara się znaleźć przede wszystkim analizy i komentarze ekspertów (41 proc.), informacje o klubach (30 proc.) i wyniki meczów (29 proc.). Większość zadowala się samym zdobyciem informacji, mniejsza część kibiców sama zabiera głos lub prezentuje własne treści. Blisko połowa fanów Ekstraklasy czyta komentarze w internecie, ale tylko 7 proc. bierze udział w dyskusji. Co piąty kibic ogląda filmy wideo dotyczące rozgrywek, a 2 proc. udostępnia własne wideo.

Jakie są ulubione medialne źródła wiedzy polskich kibiców na temat rozgrywek Ekstraklasy? Oprócz meczów na żywo, powtórek i skrótów, kibice włączają telewizory również w poszukiwaniu piłkarskich magazynów, przede wszystkim cotygodniowych programów ligowych na antenie Canal+ Sport. 26 proc. ogląda „Sport+”, a niewiele mniej „Ligę+ Extra”. Popularnością cieszy się także magazyn piłkarski „Cafe Futbol” w telewizji Polsat Sport. Nie licząc stron specjalistycznych, w internecie królują Onet.pl i WP.pl. Wśród dzienników i gazet - których rola widocznie spada - na czele pozostają „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”. Jednocześnie jedna trzecia kibiców przyznaje, że nie sięga po gazety w poszukiwaniu piłkarskich informacji.

Badanie zostało przeprowadzone przez Millward Brown dla Ekstraklasy SA w październiku 2014 r. metodą CAPI (badanie realizowane przez ankieterów osobiście w domach respondentów) wśród osób zainteresowanych rozgrywkami Ekstraklasy w wieku 13-65 lat, N=1200.

Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa piłkarska najczęściej oglądana w telewizji, w sieci analizy i komentarze (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl