SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ekstraklasę w TVP1/TVP2 śledzi 751 tys. widzów, a w TVP Sport - 255 tys.

Mecze Ekstraklasy pokazane w TVP1 lub TVP2 ogląda średnio 751 tys. widzów. Z kolei transmisje spotkań w TVP Sport śledzi 255 tys. osób.

Telewizja Polska pod koniec marca br. nabyła sublicencję od nc+ do pokazywania wybranych meczów Lotto Ekstraklasy. Publiczny nadawca do końca obecnego sezonu piłkarskich rozgrywek może pokazywać po 1 meczu z każdej kolejki (w kanałach TVP1 lub TVP2, a także TVP3 i TVP Sport oraz w serwisie internetowym i aplikacjach mobilnych nadawcy).

Średnia widownia czterech pokazanych dotąd spotkań Ekstraklasy pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 751 tys. osób. Przełożyło się to na 5,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,65 proc. w grupie 16-59  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dotychczas zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził mecz Wisła Kraków-Legia Warszawa, który śledziło 1,22 mln widzów. Telewizja Polska mecz ten wyjątkowo pokazywała tylko w Dwójce (biorąc pod uwagę liniowe kanały).

Na antenie TVP Sport trzy dotychczas transmitowane spotkania oglądało 255 tys. osób, co dało tej stacji 2,03 proc. udziału. W tej stacji do tej pory największe zainteresowanie wzbudził mecz Wisła Kraków-Piast Gliwice, który miał 322 tys. oglądających.

Powyższe spotkania równolegle pokazują kanały nc+. Firma Nielsen Audience Measurement nie udostępniła tych danych, ale z naszych informacji wynika, że spotkanie Wisła Kraków-Legia Warszawa (31 marca w Canal+) śledziło 179 tys. osób, a Wisła Kraków-Piast Gliwice (6 kwietnia w Canal+) - 52 tys. osób.

Dzisiaj TVP pokaże mecz Lechia Gdańsk-Piast Gliwice.

Lotto Ekstraklasa przez dwa najbliższe sezony w nc+ i TVP

Pod koniec grudnia ub.r. Ekstraklasa sprzedała główne pakiety praw do transmisji telewizyjnych w sezonach 2019/20 i 2020/21. Na mocy umowy nc+ w swoich kanałach będzie pokazywać wszystkie mecze, a Telewizja Polska - po jednym w sobotę lub niedzielę z każdej kolejki.

Obaj nadawcy przez dwa sezony zapłacą za to 500 mln zł (uwzględniając koszty produkcji transmisji, czym zajmuje się spółka zależna Ekstraklasy), z czego według nieoficjalnych ustaleń ok. 80 mln zł przypadnie na TVP.

W bieżącym sezonie obowiązuje jeszcze poprzednia umowa, w ramach której po dwa mecze z każdej kolejki (pierwszy z piątkowych i poniedziałkowy) pokazuje Eurosport. Od przyszłego sezonu mecze nie będą już rozgrywane w poniedziałki.

Spółka Ekstraklasa właśnie zaczęła sprzedaż pakietów na kolejne sezony praw do transmisji dla firm bukmacherskich oraz nadawców zagranicznych.

Dołącz do dyskusji: Ekstraklasę w TVP1/TVP2 śledzi 751 tys. widzów, a w TVP Sport - 255 tys.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kalinoś
Szału nie ma!
odpowiedź
User
rycho
Lata ekstraklasy w płatnych kanałach bardzo skurczyło widownię. Z Ligą Mistrzów stanie się dokładnie to samo.
odpowiedź
User
Zaskoczony
Biorąc pod uwagę "poziom" naszej klubowej piłki (s)kopanej, ponad milion widzów... Nie sądziłem, że rodzima hiperliga budzi aż takie zainteresowanie.
odpowiedź