eMarketer prognozuje stały wzrost na globalnym rynku reklamy

Mimo obaw się w wielu krajach, że spowolnienie gospodarcze pogłębi lub pojawi się, w najbliższych kilku latach globalna wartość branży reklamowej powinna nadal odnotowywać solidny wzrost, szczególnie dzięki rosnącym inwestycjom na rynkach rozwijających się - prognozuje eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma eMarketer szacuje, że w 2012 roku globalne wydatki na reklamę zwiększyły się o 5,4 proc. w porównaniu z rokiem 2011 (wówczas odnotowano wzrost o 3,6 proc.) i sięgnęły blisko 519 miliardów dolarów. Do 2016 roku wartość globalnego rynku reklamy ma rosnąć w podobnym tempie. Wówczas reklamodawcy mają wydać ponad 628 miliardów dolarów. W prognozowanym okresie najwyższy wzrost ma zostać odnotowany w Ameryce Łacińskiej, gdzie w tym roku nakłady na reklamę zwiększyły się o 11 proc., do 34,66 miliarda dolarów, a w roku 2016 mają sięgnąć 51,33 miliarda dolarów. Wyższy od średniej wzrost reklamowych wydatków spodziewany jest również w regionie Azji i Pacyfiku, Europie Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Za to gorzej ma wyglądać sytuacja w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski