SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Empik kupił za 7,6 mln zł spółkę e-Muzyka. Stawia na rozrywkę w internecie

Inwestycja przez NFI Empik Media & Fashion 7,6 mln zł w zakup 61,49 proc. akcji spółki e-Muzyka ma na celu wykorzystanie oferty grupy o cyfrowy kontent związany z ogólnie pojętą rozrywką, wynika z czwartkowej wypowiedzi prezesa Macieja Szymańskiego.

W jego ocenie, e-Muzyka nie będzie wymagała znaczących nakładów finansowych.

"Grupa EMF sprzedaje książki oraz muzykę, ale ewolucja nośników z fizycznych na cyfrowe zmusza do niezbędnych ruchów w kierunku digitalizacji naszej oferty, co zresztą jest zapisane w strategii Empiku. Dlatego poprzez inwestycję w spółkę e-Muzyka zyskujemy dodatkowe kompetencje, które pozwolą nam stać się istotnym graczem na rynku i umożliwi dołączenie do oferty także książek elektronicznych oraz muzyki cyfrowej" - powiedział Szymański.

Prezes dodał, że inwestycja na poziomie 7,7 mln zł jest bardzo atrakcyjna dla grupy NFI EM&F, tym bardziej, że w umowie zagwarantowano pozostanie na funkcji prezesa jej dotychczasowego szefa i założyciela - Roberta "Grażdana" Knazi. Spółka zagwarantowała sobie dodatkowo opcję PUT/CALL czyli prawo wykupu pozostałych 14,63% akcji należących do Roberta "Grażdana" Knazia po upływie 3 lat. 

"Będziemy chcieli tą opcję wykorzystać, a także skupić pozostałe akcje z rynku. Nie mogę także wykluczyć, że po upływie 3 lat pan Knaź pozostanie na stanowisku prezes e-Muzyka" - podkreślił Szymański.

Prezes NFI EM&F ocenia także, że e-Muzyka nie będzie wymagała znaczących nakładów finansowych, a jej obecny sposób działania, know-how czy ofertę uważa za kompletną. Jedyne ewentualne inwestycje, ale stosunkowo niewielkie, są możliwe w infrastrukturę czy systemy informatyczne.

W ubiegłym tygodniu Szymański informował, że na ten rok planowane jest "kilka akwizycji, a pierwszą może zrealizować na przełomie I i II kwartału tego roku".

"Jednak e-Muzyka to nie jedyna okazja, mamy stale kilka nowych pomysłów. Jednak żaden z nich nie jest na tyle zaawansowany, by określić na dziś szanse i termin możliwej realizacji" - podsumował Szymański.

NFI EM&F poinformowała wcześniej w czwartek, że kupiła w transakcjach pakietowych od Capital Parnters S.A., IQ Partners S.A., DM Capital Partners oraz Roberta "Grażdana" Knazia i innych akcjonariuszy 61,49% akcji spółki e-Muzyka. Za pakiet kontrolny spółki notowanej na rynku NewConnect zapłacono łącznie 7,6 mln zł.

Prezes i założyciel spólki e-Muzyka sprecyzował natomiast w rozmowie z nami, że w ostatniej transakcji sprzedał minimalny pakiet swoich akcji, a głównymi udziałowcami transakcji były fundusze. Z tego powodu przez co najmniej najbliższe 3 lata pozostanie na swoim dotychczasowym stanowisku i nadal będzie zarządzał spółką.

"Wejście w struktury dużego gracza daje nam wiele synergii i wzmacnia naszą pozycję jako dystrybutora usług dla wielu partnerów - na razie muzyki, ale docelowo także książek czy każdego innego kontentu, ktory można zapisać cyfrowo" - wyjaśnił Knaź.

Prezes e-Muzyka dodał, że liczy na systematyczny rozwój spółki oraz rozszerzane skali jej działania. Nie tylko produktowo, ale także zdobywając nowe rynki zbytu.

"W przyszłości chciałbym wyjść poza Polskę, interesują nas kraje z naszego regionu - zarówno wschodnie jak i południowe. Nie mam natomiast sprecyzowanych konkretnych planów działania - możliwe są więc zarówno akwizycje, jak i budowa biznesu od podstaw" - wyjaśnił Knaź.

Prezes oczekuje, że jego spółka stanie się w przyszłości hubem do kompleksowej obsługi spółek zainteresowanych sprzedażą detaliczną np. muzyki, audiobooków itp. Zapewnia nie tylko dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów, ale również jednolite standardy zapisu cyfrowego, rozliczania z właścicielami praw do utworów czy wreszcie raportowania sprzedaży. Spółka będzie kontynuowała strategię sprzedaży "hurtowej" w kanale B2B, m. in. operatorom telefonii komórkowej, telewizjom kablowym i pozostałym dystrybutorom detalicznym.

"Nie oczekujemy poważnego zaangażowania finansowego ze strony nowego właściciela, ponieważ dwie poprzednie emisje akcji przyniosły nam sporo środków i jesteśmy zabezpieczeni na przyszły rozwój. Na dziś skupiamy się na budowie znaczącego sklepu wraz z dużą grupą na rynku" - podsumował Knaź.

Narastająco w I-IV kw. 2010 roku NFI EM&F miało 74,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 53,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2908,22 mln zł wobec 2719,53 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Empik kupił za 7,6 mln zł spółkę e-Muzyka. Stawia na rozrywkę w internecie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wydawnictwa cyfrowe
Empik konsekwentnie realizuje swoje plany. Stara się płynnie przenosić rzeczywisty model sprzedaży do internetu. Teraz zdaje się jeszcze brakować połączonego e-Kiosku z eGazetami w "stajni" spółki. Właściwie wystarczy się przejść po salonie i już będzie wiadomo kto następny.

Obyśmy nie byli później skazani tylko na Empik w internecie jak na Amazon, z którym w końcu trzeba się będzie zmierzyć. Są jednak tacy, którzy się przygotowują.

http://4m-wydawnictwacyfrowe.blogspot.com/
odpowiedź