SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Empik za 12,85 mln zł kupuje E-Muzykę, trwa przegląd opcji strategicznych

Firma Empik przejęła 80,25 proc. akcji spółki E-Muzyka, płacąc za nie 12,85 mln zł. - Jest to techniczna transakcja będąca wynikiem porządkowania aktywów pozostałych po Funduszu Empik Media & Fashion - komentuje Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

Article

6,03 mln akcji E-Muzyki po 2,13 zł za sztukę Empik nabył w miniony czwartek od cypryjskiej spółki Bookzz Holdings Limited należącej do grupy kapitałowej Penta Investments. Wartość transakcji to 12,85 mln zł.

W ub.r., Bookzz Holdings Limited, będący poprzednio jednym z akcjonariuszy Empik Media & Fashion, przejął całkowicie tę spółkę i wycofał ją z warszawskiej giełdy. Wcześniej kupił już od niej firmę Learning Systems Poland prowadzącą szkoły językowe pod marką Empik.

Dlaczego Bookzz Holdings Limited przejął właśnie większość akcji E-Muzyki? - Jest to techniczna transakcja będąca wynikiem porządkowania aktywów pozostałych po Funduszu Empik Media & Fashion. Spółka Empik nie ma w tym momencie zamiaru zwiększania zaangażowania - wyjaśnia Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

Czym zajmuje się E-Muzyka?

E-Muzyka oferuje rozwiązania techniczne i marketingowe, dystrybucję, licencjonowanie oraz pośrednictwo i pozyskiwaniu praw do wykorzystania muzyki. Firma współpracuje z pozyskuje muzykę w ramach współpracy z ponad 200 wytwórniami, m.in. Universal Music Polska, Warner Music Poland i Sony Music, natomiast jej klientami są przede wszystkim operatorzy telekomunikacyjni i media.

Spółka ma w swoim dorobku przygotowanie i zarządzanie takimi platformami jak Plus Music (dawniej Muzodajnia, PlayTheMusic, GoOn, obsługuje dostawy mp3 do serwisu Empik.com oraz serwisy muzyczne dla wielu akcji reklamowych (m.in. marek Sommersby, TVP, Payback, Crunchips, Disney).

W trzech kwartałach 2017 roku E-Muzyka zanotowała 15,89 mln zł wpływów ze sprzedaży (minimalnie więcej niż rok wcześniej - 15,73 mln zł), co przy 14,63 mln zł kosztów sprzedaży dało 998,2 tys. zł zysku netto (wobec 1,03 mln zł w trzech kwartałach ub.r.).

W raporcie finansowym firma zaznaczyła, że w samym trzecim kwartale br. zanotowała wzrost o 50 proc. w skali roku przychodów w segmencie dystrybucji lokalnego katalogu utworów muzycznych w ramach międzynarodowych platform streamingowych (m.in. Spotify, Tidal, iTunes).

- Rozwój tego obszaru działalności wynika przede wszystkim z pozyskiwania kolejnych licencjodawców i poszerzania bazy utworów muzycznych. W efekcie udział serwisów międzynarodowych w strukturze sprzedaży spółki jest już zbliżony do udziału sprzedaży do operatorów telefonii komórkowej - dodano w raporcie.

Rok temu firma poinformowała o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych. Jakie warianty brała wtedy pod uwagę? - Utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, zmniejszenie progu zaangażowania Bookzz, poszukiwanie inwestora strategicznego, w tym branżowego lub finansowego, dokonanie innej transakcji, jak również niepodejmowanie jakichkolwiek działań tego typu - wyliczono w komunikacie giełdowym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Empik za 12,85 mln zł kupuje E-Muzykę, trwa przegląd opcji strategicznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl