Firma eobuwie.pl przejmie nazwę Modivo, szyld w sklepach bez zmian

Akcjonariusze spółki eobowie.pl (należy do grupy CCC) zdecydowali o zmianie jej nazwy na Modivo. Platformy internetowe i sklepy stacjonarne eobowie.pl będą dalej działać pod dotychczasową marką.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Zgodnie z prezentowanymi wcześniej planami, spółka w swojej perspektywie ma debiut giełdowy. To niezwykle ważne wydarzenie w kontekście rozwoju biznesu i ekspansji na arenie międzynarodowej. Realizację tych ambitnych celów wspierać będzie chwytliwa i łatwa do wypowiedzenia w każdym kraju nazwa - uzasadnia Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwie.pl.

- Zdecydowaliśmy się na Modivo, ponieważ wspiera ona nasz przekaz. Spółka ma ogromny potencjał wzrostu w strategicznym dla nas obszarze fashiontech - podkreśla.

Firma skieruje stosowne dokumenty do sądu, jej nowa nazwa formalnie obowiązywać ma od lutego 2022 roku.

eobuwie.pl pozostanie główną marką firmy, będzie nadal wykorzystywana jako nazwa platform internetowych i sklepów stacjonarnych w Polsce i na rynkach zagranicznych.

Sieć Modivo została uruchomiona przez eobuwie.pl w połowie 2019 roku, oferuje odzież i obuwie z segmentu premium. Obecnie obejmuje platformy internetowe w kilkunastu krajach oraz sklepy internetowe (pierwszy otworzono w lipcu ub.r. w Warszawie).

W eobuwie.pl zainwestowali Cyfrowy Polsat, Brzoska i Softbank

Pod koniec marca br. grupa CCC podpisała z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. Jednocześnie uzgodniła, że od spółki założyciela i ówczesnego prezesa eobuwia Marcina Grzymkowskiego kupi kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł. Transakcje sfinalizowano w kolejnych miesiącach.

W październiku br. eobuwie.pl wyemitowało na rzecz spółki SVF II Motion Subco (DE) LLC powiązanej z SoftBank Vision Fund 2 niezabezpieczone obligacje o wartości 500 mln zł. Papiery są oprocentowane na 6,99 proc. w skali roku, mają zostać zamienione na akcje w przypadku debiutu giełdowego eobuwia.

Jeśli firma nie zadebiutuje na giełdzie ani nie spłaci wcześniej obligacji, wykupi je 23 sierpnia 2024 roku.

- IPO eobuwie będzie, gdy spółka będzie gotowa. Podtrzymujemy, że to będzie w 2022/23 roku - powiedział wiceprezes CCC Karol Półtorak pod koniec listopada podczas prezentacji nowej strategii grupy.

Zapowiedziano wtedy, że do 2025 r. udział poszczególnych szyldów w przychodach grupy CCC wyniesie odpowiednio: 25-30 proc. w przypadku CCC, 30-35 proc. w przypadku eobuwia, 15-20 proc. Modivo, 15-20 proc. HalfPrice, a DeeZee ok. 5 proc.

Wpływy eobuwia 44 proc. w górę

Według wstępnych danych w trzecim kwartale br. grupa eobuwie osiągnęła wzrost przychodów o 44 proc. rdr (w tym eobuwie +37 proc., a Modivo +113 proc.). Przychody Modivo wyniosły 123 mln zł, co dało udział na poziomie 15 proc. w sprzedaży eobuwie.

Marża brutto spółki eobuwie wzrosła o 1,6 p.p., do 45,3 proc. Rentowność EBITDA grupy eobuwie na koniec trzeciego kwartału sięgnęła 8,5 proc.

- Grupa eobuwie.pl rośnie w siłę zarówno w Polsce, jak i na kluczowych dla jej działalności rynkach europejskich. To efekt koncentracji na kliencie i jego potrzebach. Znamy oczekiwania konsumentów i wdrażamy rozwiązania dostosowane do ich stylu zakupów oraz przyzwyczajeń. Dzięki temu liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie.  W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - komentował Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwia.

grafika

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem