SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firma eobuwie.pl przejmie nazwę Modivo, szyld w sklepach bez zmian

Akcjonariusze spółki eobowie.pl (należy do grupy CCC) zdecydowali o zmianie jej nazwy na Modivo. Platformy internetowe i sklepy stacjonarne eobowie.pl będą dalej działać pod dotychczasową marką.

- Zgodnie z prezentowanymi wcześniej planami, spółka w swojej perspektywie ma debiut giełdowy. To niezwykle ważne wydarzenie w kontekście rozwoju biznesu i ekspansji na arenie międzynarodowej. Realizację tych ambitnych celów wspierać będzie chwytliwa i łatwa do wypowiedzenia w każdym kraju nazwa - uzasadnia Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwie.pl.

- Zdecydowaliśmy się na Modivo, ponieważ wspiera ona nasz przekaz. Spółka ma ogromny potencjał wzrostu w strategicznym dla nas obszarze fashiontech - podkreśla.

Firma skieruje stosowne dokumenty do sądu, jej nowa nazwa formalnie obowiązywać ma od lutego 2022 roku.

eobuwie.pl pozostanie główną marką firmy, będzie nadal wykorzystywana jako nazwa platform internetowych i sklepów stacjonarnych w Polsce i na rynkach zagranicznych.

Sieć Modivo została uruchomiona przez eobuwie.pl w połowie 2019 roku, oferuje odzież i obuwie z segmentu premium. Obecnie obejmuje platformy internetowe w kilkunastu krajach oraz sklepy internetowe (pierwszy otworzono w lipcu ub.r. w Warszawie).

W eobuwie.pl zainwestowali Cyfrowy Polsat, Brzoska i Softbank

Pod koniec marca br. grupa CCC podpisała z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. Jednocześnie uzgodniła, że od spółki założyciela i ówczesnego prezesa eobuwia Marcina Grzymkowskiego kupi kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł. Transakcje sfinalizowano w kolejnych miesiącach.

W październiku br. eobuwie.pl wyemitowało na rzecz spółki SVF II Motion Subco (DE) LLC powiązanej z SoftBank Vision Fund 2 niezabezpieczone obligacje o wartości 500 mln zł. Papiery są oprocentowane na 6,99 proc. w skali roku, mają zostać zamienione na akcje w przypadku debiutu giełdowego eobuwia.

Jeśli firma nie zadebiutuje na giełdzie ani nie spłaci wcześniej obligacji, wykupi je 23 sierpnia 2024 roku.

- IPO eobuwie będzie, gdy spółka będzie gotowa. Podtrzymujemy, że to będzie w 2022/23 roku - powiedział wiceprezes CCC Karol Półtorak pod koniec listopada podczas prezentacji nowej strategii grupy.

Zapowiedziano wtedy, że do 2025 r. udział poszczególnych szyldów w przychodach grupy CCC wyniesie odpowiednio: 25-30 proc. w przypadku CCC, 30-35 proc. w przypadku eobuwia, 15-20 proc. Modivo, 15-20 proc. HalfPrice, a DeeZee ok. 5 proc.

Wpływy eobuwia 44 proc. w górę

Według wstępnych danych w trzecim kwartale br. grupa eobuwie osiągnęła wzrost przychodów o 44 proc. rdr (w tym eobuwie +37 proc., a Modivo +113 proc.). Przychody Modivo wyniosły 123 mln zł, co dało udział na poziomie 15 proc. w sprzedaży eobuwie.

Marża brutto spółki eobuwie wzrosła o 1,6 p.p., do 45,3 proc. Rentowność EBITDA grupy eobuwie na koniec trzeciego kwartału sięgnęła 8,5 proc.

- Grupa eobuwie.pl rośnie w siłę zarówno w Polsce, jak i na kluczowych dla jej działalności rynkach europejskich. To efekt koncentracji na kliencie i jego potrzebach. Znamy oczekiwania konsumentów i wdrażamy rozwiązania dostosowane do ich stylu zakupów oraz przyzwyczajeń. Dzięki temu liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie.  W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - komentował Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwia.

 

Dołącz do dyskusji: Firma eobuwie.pl przejmie nazwę Modivo, szyld w sklepach bez zmian

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziwne
Ta marka w ogóle zarabia? Ile razy jest w galeriach handlowych to za każdym razem sklepy "eobuwia" świecą pustkami. A skoro nie ma klientów to po co je utrzymywać?
odpowiedź