SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eryk Mistewicz: TV Republika ma szansę odnieść sukces

- TV Republika jako tożsamościowy, autorski i wyrazisty projekt wypełnia niszę pozostawioną przez inne stacje, a jako kanał „szyty na miarę” jego odbiorców ma szanse na sukces komercyjny - pisze Eryk Mistewicz, medioznawca i szef kwartalnika „Nowe Media”.

Eryk Mistewicz: TV Republika ma szansę odnieść sukces

Opinie, że są TVP, TVN i Polsat, jest setka kanałów, w tym TV Trwam, więc nie ma miejsca dla TV Republika i na pewno stacja ta nie odniesie sukcesu, przypomniały mi głosy tych analityków rynku mediów, którzy dwa lata temu przekonywali, że skoro jest „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka” i „Przekrój”, a także „Gość Niedzielny”, to na pewno nie ma miejsca i - co ważniejsze - nie ma czytelników dla kolejnego tygodnika, że nikt nie będzie chciał się tam reklamować, że to musi być totalna porażka.

Tak, jak było miejsce dla czytelników świadomie opuszczonych przez inne media (potwierdzeniem jest sukces „Uważam Rze” Pawła Lisickiego, a dziś dobre wyniki „Do Rzeczy” i „Sieci”), tak jest dziś miejsce dla sukcesu projektu pod nazwą TV Republika: twardego, autorskiego, ideowego, tożsamościowego produktu dla 25-30 proc. populacji.

Grupa odbiorców TV Republika jest jednak dość niejednorodna. Z jednej strony są to ci, którzy uznali się za przegranych w czasach „zachwycającego liberalizmu”, w telewizji publicznej wyczekujący raczej interwencyjnej „Sprawy dla Reportera” Elżbiety Jaworowicz, niż wesołych śpiewanek, przekonani, że stacje komercyjne częściej ich obrażają, niż próbują zrozumieć. Do tego kontrkulturowcy, nie tylko zresztą z prawicy, ale i tzw. „lewicy smoleńskiej”, fenomenu socjologicznego naszych czasów.

TV Republika ma odbiorcę, który nie oczekuje bogactwa technicznego ani nie będzie wymagał HD i kranów kamerowych. To odbiorca zdeterminowany, aby kupować reklamowane na tej antenie produkty i wspierający w ten sposób „swoją telewizję”. Tak tożsamościowy, autorski, wyrazisty, spersonalizowany projekt wypełnia niszę pozostawioną przez inne stacje, a jako „szyty na miarę” jego odbiorców ma także szanse na sukces komercyjny. Dokładnie tak, jak stało się to na rynku tygodników.


Eryk Mistewicz, medioznawca i szef kwartalnika „Nowe Media”

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eryk Mistewicz: TV Republika ma szansę odnieść sukces

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan medioznawca pomylił media - sukces
W jakiej dziedzinie?
36 81
odpowiedź
User
kol
Dobrze powiedziane panie Mistewicz, oni sa skazani na sukces bo są jedyni na prawicy, nie ma dla nich konkurencji.
82 38
odpowiedź
User
Yogidługonogi
E tam, ja tu często czytam komentarze mądrych lemingów, że tylko prawicowe redakcje czytają prawicowe gazety i oglądają prawicowe telewizje. Wczoraj był spis pracowników takich redakcji: TV Republika oglądało 200 000 ludzi. Ech, dużo mądrych rzeczy czytam tu na forum. Ale tak to jest, kiedy zamiast cytować grzecznie GazoWnię, leming próbuje samodzielnie myśleć.
odpowiedź
User
Blablabla
Yogi Karnowski nadaje swoją mantrę,
31 63
odpowiedź
User
bzduryztonsury
"Gdy tylu ludzi pochwala to samo, wtedy łatwo jest dojść do wniosku: jedzmy gówna, przecież miliony much nie mogą się mylić!"
11 20
odpowiedź