SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eska.pl liderem, tracą Polskie Radio i RMF FM, w górę Open.fm (TOP15 serwisów radiowych)

Zdecydowanie najpopularniejszym wśród serwisów stacji i nadawców radiowych jest Eska.pl, która w ostatnim roku osiągnęła spory wzrost odwiedzalności, podobnie jak Open.fm i Eskarock.pl. Ze stron związanych z RMF FM dużo zyskało tylko RMF24.pl, za to spore spadki zanotowały RMF.FM i RMFon.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W październiku br. Eska.pl (Grupa Murator - Time) miała 2,17 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 17,61 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 39 minut i 23 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Eska.pl jest liderem wśród serwisów stacji i nadawców radiowych pod względem liczby użytkowników i odsłon. Większą przewagę ma w tym pierwszym ujęciu - w październiku zanotował o 834,9 tys. odwiedzających więcej (czyli o 38,4 proc.) i o 2,31 mln odsłon (a więc o 13,1 proc.) niż drugie w rankingu Polskieradio.pl.

Za to o wiele dłuższy średni czas korzystania przez internautów notują serwisy radiowe pełniące funkcję playerów, czyli pozwalające słuchać (najczęściej „w tle” innych aktywności online) konkretnych stacji lub grup rozgłośni, ewentualnie również zapisów audycji. Z Tuba.pl (należącej do Grupy Gazeta.pl, udostępniającej stacje z Grupy Radiowej Agory) przeciętny użytkownik korzystał w październiku przez 7 godzin i 18:37 minuty, z EskaGO.pl (z rozgłośniami z Grupy Radiowej Time, m.in. Eską) - przez 9 godzin i 3:49 minuty, z Open.fm (należącego do Grupy Allegro-GG, pozwalającego słuchać głównie tematycznych stacji internetowych) - przez 17 godzin i 8:59 minuty, a z RMFon.pl (wchodzącego w skład Grupy Interia.pl, udostępniającego rozgłośnie z Grupy RMF) - przez 28 godzin i 9:53 minuty.

W czołówce znalazły się również strony Polskiego Radia i Radia ZET pozycjonowane jako serwisy informacyjno-rozrywkowe. Na pierwszym przeciętny odwiedzający spędził w październiku 2 godziny i 22:52 minuty, a na drugim - 11 godzin i 8:30 minuty.

W przypadku RMF FM, osobno działają serwis informacyjny RMF24.pl (1,03 mln użytkowników i 12,12 mln odsłon w październiku) i rozrywkowa wizytówka rozgłośni RMF.FM (701,4 tys. użytkowników i 5,35 mln odsłon).

Ranking uzupełnia kilka serwisów mniej popularnych stacji o określonym profilu tematyczno-muzycznym (TOK FM, RMF Maxxx, Eska Rock, VOX FM, Radio Maryja) i witryna regionalnego Radia Szczecin.

VOX FM chociaż rok temu przejęło większość częstotliwości Eski Rock (obie rozgłośnie należą do Grupy Radiowej Time), w internecie jest nadal mniej popularne. W październiku serwis pierwszej stacji miał prawie trzy razy mniej użytkowników i o jedną czwartą mniej odsłon od witryny drugiej rozgłośni, przy czym przyciągał odwiedzających na wielokrotnie krótszy czas.

Strony Radia Maryja i Radia Szczecin jako jedyne w zestawieniu nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich użytkownicy.

TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w październiku 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

eska.pl

2 171 872

17 609 463

3 878 330

00:39:23

10,08%

polskieradio.pl

1 337 015

15 298 365

1 946 040

02:22:52

6,21%

rmf24.pl

1 032 984

12 119 741

3 654 047

00:08:35

4,80%

tokfm.pl

720 311

7 251 916

1 103 945

00:12:50

3,34%

rmf.fm

701 414

5 348 401

537 978

00:23:23

3,26%

eskago.pl

675 806

5 635 398

339 804

09:03:49

3,14%

rmfon.pl

647 574

10 330 231

228 759

28:09:53

3,01%

open.fm

491 282

16 550 260

23 153

17:08:59

2,28%

radiozet.pl

469 248

5 858 169

531 232

11:08:30

2,18%

tuba.pl

363 841

3 515 360

131 217

07:18:37

1,69%

rmfmaxxx.pl

355 447

3 232 937

371 203

00:08:14

1,65%

eskarock.pl

344 457

1 272 955

243 943

00:08:49

1,60%

radiomaryja.pl

135 607

-

-

-

0,63%

voxfm.pl

125 133

989 282

138 669

01:30:57

0,58%

radioszczecin.pl

102 154

-

-

-

0,47%


Eska.pl w skali roku zyskała 391,9 tys. użytkowników i 3,59 mln odsłon (to wzrosty o 22 i 25,6 proc.), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego wydłużył się ponad pięciokrotnie - z 7:13 do 39:23 minuty.

Serwis Polskiego Radia przy 37,8 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (2,7 proc. w dół) zanotował o 1,14 mln odsłon więcej (8 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o godzinę i 1:21 minuty (czyli o 30 proc.).

Wśród stron związanych z RMF FM spore wzrosty osiągnęło tylko RMF24.pl - o 294,6 tys. użytkowników, 6,19 mln odsłon i 48 sekund przypadające na każdego odwiedzającego (to 39,9, 104,3 i 10,3 proc. w górę). Za to RMF.FM zanotowało spadek o 55 tys. użytkowników i 275,9 tys. odsłon (czyli o 7,3 i 4,9 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 3:10 minuty (a więc o 15,7 proc.), a RMFon.pl stracił 82,6 tys. użytkowników i 1,44 mln odsłon (to 11,3 i 12,2 proc. w dół), chociaż średni czas wydłużył się o 5 godzin i 11:34 minuty (czyli o 22,6 proc.).

Open.fm zyskało w ciągu roku 180,9 tys. użytkowników i 8,32 mln odsłon (to 58,3 i 101,2 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się ponad pięciokrotnie - z 3 godzin i 22:58 minuty do 17 godzin i 8:59 minuty. Z kolei Eskarock.pl zanotowała wzrosty o 186 tys. użytkowników, 83 tys. odsłon i 2:17 minuty (czyli o 117,4, 7 i 34,9 proc.).

Za to RMFmaxxx.pl stracił w skali roku 81,5 tys. odwiedzających i 808,4 tys. odsłon (to 18,6 i 20 proc. w dół), a średni czas korzystania zmalał o 34 sekundy (czyli o 6,4 proc.).

TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

październik 2014

październik 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

eska.pl

2 171 872

17 609 463

00:39:23

1 780 015

14 017 550

00:07:13

polskieradio.pl

1 337 015

15 298 365

02:22:52

1 374 806

14 159 277

03:24:13

rmf24.pl

1 032 984

12 119 741

00:08:35

738 394

5 933 340

00:07:47

tokfm.pl

720 311

7 251 916

00:12:50

726 710

8 264 828

00:16:39

rmf.fm

701 414

5 348 401

00:23:23

756 470

5 624 286

00:20:13

eskago.pl

675 806

5 635 398

09:03:49

665 201

6 833 640

10:12:15

rmfon.pl

647 574

10 330 231

28:09:53

730 156

11 769 143

22:58:19

open.fm

491 282

16 550 260

17:08:59

310 393

8 226 469

03:22:58

radiozet.pl

469 248

5 858 169

11:08:30

459 723

5 375 614

08:32:10

tuba.pl

363 841

3 515 360

07:18:37

369 495

4 386 917

06:27:23

rmfmaxxx.pl

355 447

3 232 937

00:08:14

436 974

4 041 294

00:08:48

eskarock.pl

344 457

1 272 955

00:08:49

158 437

1 189 961

00:06:32

radiomaryja.pl

135 607

-

-

215 090

-

-

voxfm.pl

125 133

989 282

01:30:57

-

-

-

radioszczecin.pl

102 154

-

-

-

-

-

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska.pl liderem, tracą Polskie Radio i RMF FM, w górę Open.fm (TOP15 serwisów radiowych)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
"Open FM" to strzał w "10-tkę". "Radio dostrojone do Ciebie" - bo tak się reklamuje - pozwala mi wybrać gatunek muzyczny który chcę posłuchać. Mój ulubiony kanał "Impreza" gra aż 90 % nagrań które wpadają mi w ucho w przeciwieństwie do "RMF-ów" Radia "ZET" (czyt. "BZDET" czy ESKI spod krESKI.
12 8
odpowiedź