SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Euro 2008: Polsat zarobił już z reklam 73 mln zł

Nadawane od czwartku do niedzieli ćwierćfinały Euro 2008 oglądało w Polsacie i Polsacie Sport Extra średnio 4,3 mln widzów. Do tej pory stacja zarobiła cennikowo na reklamach przy transmisjach z mistrzostw ponad 73 mln zł.

Euro 2008: Polsat zarobił już z reklam 73 mln zł

Mecze ćwierćfinałowe Euro 2008, które rozgrywane były od czwartku do niedzieli o 20:45, wraz z poprzedzającym je studiem oglądało w ogólnodostępnym Polsacie średnio 4,17 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Zapewniło to stacji udziały w rynku w wysokości 33,58 proc., natomiast w komercyjnej grupie wiekowej 16-49 - 36,42 proc.

Ćwierćfinały Euro 2008 w Polsacie


Wszyscy 16-49
Data Mecz AMR SHR % SHR %
19-06-2008 Portugalia - Niemcy 4 284 167 32,22% 36,64%
20-06-2008 Chorwacja - Turcja 3 782 117 31,57% 34,40%
21-06-2008 Holandia - Rosja 4 268 801 35,00% 36,75%
22-06-2008 Hiszpania - Włochy 4 395 363 35,27% 37,87%
średnia 4 169 514 33,58% 36,42%



Dodatkowe 191 tys. widzów śledziło transmisje w kodowanym Polsacie Sport Extra.

Ćwierćfinały Euro 2008 w Polsacie Sport Extra


Wszyscy 16-49
Data Mecz AMR SHR % SHR %
19-06-2008 Portugalia - Niemcy 218 084 1,64% 1,86%
20-06-2008 Chorwacja - Turcja 164 370 1,37% 1,71%
21-06-2008 Holandia - Rosja 190 525 1,56% 1,71%
22-06-2008 Hiszpania - Włochy 200 639 1,61% 2,29%
średnia 191 184 1,54% 1,91%


Transmisje ćwierćfinałów Euro 2008 zapewniły Polsatowi zdecydowaną pozycję lidera pasma prime-time'owego. Druga w rankingu oglądalności TVP1 przyciągnęła przed telewizory prawie o połowę mniej widzów - przeciętnie 2,33 mln czyli mniej więcej co piątą osobę oglądającą wtedy telewizję. Kolejne miejsca zajęły TVN (1,78 mln widzów) i TVP2 (1,62 mln widzów).


Stacja AMR AMR % SHR %
Polsat - Euro 2008 4 169 514 11,62% 33,58%
TVP1 2 333 802 6,50% 20,68%
TVN 1 779 453 4,96% 15,77%
TVP2 1 622 861 4,52% 14,38%


Do tej pory Polsat zarobił cennikowo na emitowaniu reklam przy meczach Euro 2008 i ich powtórkach 73, 15 mln zł, z czego najwięcej dzięki transmisjom w ogólnodostępnym Polsacie. Spotkania ćwierćfinałowe przyniosły stacji cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 15,49 mln zł.
Euro 2008 - zyski reklamowe
Stacja Wpływy Czas Liczba


trwania spotów
Polsat 69 290 060 10:33:13 2192
Polsat Sport 454 622 02:19:18 654
Polsat Sport Extra 3 403 087 10:48:34 2416
Suma 73 147 769

Ćwierćfinały Euro 2008 - zyski reklamowe
Stacja Wpływy Czas Liczba


trwania spotów
Polsat 14 680 780 02:39:30 536
Polsat Sport 30 700 00:08:34 72
Polsat Sport Extra 774 755 02:31:07 528
Suma 15 486 235

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Euro 2008: Polsat zarobił już z reklam 73 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl