Sześciu na dziesięciu pracowników marketingu nie pojęłoby drugi raz pracy w tej branży

60 proc. marketerów nie wybrałoby ponownie marketingu, jeśli mieliby ponownie szukać nowej pracy. Swoje osiągnięcia zawodowe jako dobre lub bardzo dobre ocenia tylko połowa tej branży - pokazuje badanie Salesmanago.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Największym tegorocznym wyzwaniem dla pracowników branży marketingu jest generowanie leadów (21 proc.) oraz automatyzacja email marketingu (18 proc.). Z narzędzi automatyzacji korzysta obecnie 59 proc. ankietowanych. 13 proc. pracowników chce się skupić na lepszym wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych.

grafika

42 proc. marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne. To one okazują się pomocne przy generowaniu nowych leadów sprzedażowych. Biorąc jednak pod uwagę jakość pozyskiwanych leadów, najcenniejsze wedle specjalistów od marketingu są te z formularzy kontaktowych na stronie internetowej (26,2 proc.) oraz z rekomendacji (16,2 proc.). W dalszej kolejności wskazywano reklamy w mediach społecznościowych (12,1 proc.) i aktywne działania pracowników sprzedaży (11,7 proc.).

- Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach. Aby to osiągnąć, według mnie muszą skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów, a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami, używając do tego wszystkich dostępnych danych o klientach - mówi Grzegorz Błażewicz, CEO Salesmanago.

grafika

 

Najskuteczniejszymi narzędziami pozyskiwania nowych klientów są zdaniem badanych social media (17,2 proc. wskazań), inbound marketing (16,2 proc.), systemy rekomendacji (15,2 proc.) i subskrybowane newslettery (13,1 proc.).

grafika

38,8 proc. marketerów do mierzenia efektywności swoich działań używa narzędzi Google. Co piąty badany stosuje narzędzia marketing automation, a 17,6 proc. - wewnętrzne platformy analityczne. Tylko 5,6 proc. badanych w ogóle nie mierzy skuteczności swojej pracy.

grafika

Zaledwie 1 procent badanych korzysta ze sztucznej inteligencji i machine learningu w codziennej pracy. Najchętniej zaś wykorzystywane są narzędzia w postaci email marketingu (33,9 proc.), social mediów (12,4 proc.) oraz analityki (10,2 proc.).

grafika

 

Marketerzy zostali także poproszeni o wskazanie trendów, na które ich zdaniem w branży jest za duży "hype". Do czołówki trafiły płatne promocje online, blogi firmowe, SEO i email marketing.

grafika

 

Ankietę "European Digital Marketing Survey" przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350 marketerów z europejskich krajów. Ankietę wypełnili m.in. szefowie działów marketingu, prezesi, influencerzy oraz pracownicy działów marketingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Świąteczna kampania Lay’s w regionalnych językach, dialektach i gwarach

Świąteczna kampania Lay’s w regionalnych językach, dialektach i gwarach

Akcje Meta spadają po raporcie dotyczącym AI

Akcje Meta spadają po raporcie dotyczącym AI

Nowe pakiety w serwisie streamingowym Player

Nowe pakiety w serwisie streamingowym Player

TikTok rozdał Ad Awards. Oto najlepsze kampanie 2025 roku

TikTok rozdał Ad Awards. Oto najlepsze kampanie 2025 roku

Założyciel Hash.fm wzmacnia zespół Sotrendera

Założyciel Hash.fm wzmacnia zespół Sotrendera

Nowa szefowa Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych

Nowa szefowa Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych