SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sześciu na dziesięciu pracowników marketingu nie pojęłoby drugi raz pracy w tej branży

60 proc. marketerów nie wybrałoby ponownie marketingu, jeśli mieliby ponownie szukać nowej pracy. Swoje osiągnięcia zawodowe jako dobre lub bardzo dobre ocenia tylko połowa tej branży - pokazuje badanie Salesmanago.

Największym tegorocznym wyzwaniem dla pracowników branży marketingu jest generowanie leadów (21 proc.) oraz automatyzacja email marketingu (18 proc.). Z narzędzi automatyzacji korzysta obecnie 59 proc. ankietowanych. 13 proc. pracowników chce się skupić na lepszym wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych.

42 proc. marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne. To one okazują się pomocne przy generowaniu nowych leadów sprzedażowych. Biorąc jednak pod uwagę jakość pozyskiwanych leadów, najcenniejsze wedle specjalistów od marketingu są te z formularzy kontaktowych na stronie internetowej (26,2 proc.) oraz z rekomendacji (16,2 proc.). W dalszej kolejności wskazywano reklamy w mediach społecznościowych (12,1 proc.) i aktywne działania pracowników sprzedaży (11,7 proc.).

- Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach. Aby to osiągnąć, według mnie muszą skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów, a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami, używając do tego wszystkich dostępnych danych o klientach - mówi Grzegorz Błażewicz, CEO Salesmanago.

 

Najskuteczniejszymi narzędziami pozyskiwania nowych klientów są zdaniem badanych social media (17,2 proc. wskazań), inbound marketing (16,2 proc.), systemy rekomendacji (15,2 proc.) i subskrybowane newslettery (13,1 proc.).

38,8 proc. marketerów do mierzenia efektywności swoich działań używa narzędzi Google. Co piąty badany stosuje narzędzia marketing automation, a 17,6 proc. - wewnętrzne platformy analityczne. Tylko 5,6 proc. badanych w ogóle nie mierzy skuteczności swojej pracy.


Zaledwie 1 procent badanych korzysta ze sztucznej inteligencji i machine learningu w codziennej pracy. Najchętniej zaś wykorzystywane są narzędzia w postaci email marketingu (33,9 proc.), social mediów (12,4 proc.) oraz analityki (10,2 proc.).


 


Marketerzy zostali także poproszeni o wskazanie trendów, na które ich zdaniem w branży jest za duży "hype". Do czołówki trafiły płatne promocje online, blogi firmowe, SEO i email marketing.

 

Ankietę "European Digital Marketing Survey" przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350 marketerów z europejskich krajów. Ankietę wypełnili m.in. szefowie działów marketingu, prezesi, influencerzy oraz pracownicy działów marketingu.

Dołącz do dyskusji: Sześciu na dziesięciu pracowników marketingu nie pojęłoby drugi raz pracy w tej branży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl