SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Znamy logo i hasło Konkursu Piosenki Eurowizji 2023. Czcionka ma nazwę "Penny Lane"

BBC zaprezentowało identyfikację wizualną promującą tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji, który odbędzie się w maju w Liverpoolu. Przygotowały go wspólnie agencje kreatywne z Wielkiej Brytanii i Ukrainy. Hasłem wydarzenia będzie "Zjednoczeni przez muzykę".

BBC, brytyjski nadawca publiczny i główny organizator 67. Konkursu Piosenki Eurowizji, zaprezentował we wtorek rano logo i hasło imprezy. "United by Music" - tak w oryginale brzmi slogan tegorocznej Eurowizji. Jak przekazało BBC, hasło "Zjednoczeni przez muzykę" odzwierciedla jej siłę, która łączy ludzi, z tożsamością zaprojektowaną w ramach kreatywnego partnerstwa między agencjami kreatywnymi z Wielkiej Brytanii i Ukrainy.

W tym roku Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w Liverpoolu. Na początku października ub.r. ogłoszono, że to angielskie miasto zorganizuje tegoroczną Eurowizję w imieniu Ukrainy. Bo choć to ona powinna być gospodarzem konkursu, bo reprezentujący ten kraj zespół Kalush Orchestra wygrał ostatnią edycję, to ze względu na rosyjską napaść na ten kraj Europejska Unia Nadawców zdecydowała, że konkurs nie może odbyć się u naszych wschodnich sąsiadów. Jednak przedstawiciele ukraińskiej telewizji publicznej będą współpracować z BBC nad umieszczeniem ukraińskich elementów w programie tegorocznego konkursu.

Logo zainspirowane flagami Wlk. Brytanii i Ukrainy

- Konkurs Piosenki Eurowizji 2023 będzie wyjątkowym wydarzeniem, a oprawa wizualna to duża część tej magii. Tegoroczną tożsamość imprezy doskonale podsumowuje partnerstwo dwóch krajów w ramach Konkursu i, co równie ważne, siłę muzyki, która łączy ludzi na całym świecie - powiedział Martin Green, dyrektor zarządzający Konkursu Piosenki Eurowizji 2023 z ramienia BBC.

Jak podkreślono, jednym z pierwszych kroków na drodze do ożywienia każdego Konkursu Piosenki Eurowizji jest ujawnienie jego identyfikacji wizualnej i hasła. BBC podało, że "United by Music" odzwierciedla partnerstwo między Wielką Brytanią i Ukrainą, które mają zbliżyć widzów tego wydarzenia na całym świecie poprzez wspólne oglądanie telewizji w różnych krajach. Dodano, że hasło ma podkreślać wspólne doświadczenie kulturowe, jakim są "miliony serc bijących jak jedno".

Z kolei logo tegorocznego Eurowizji zostało zainspirowane flagami Ukrainy i Wielkiej Brytanii, a użyte do niego kolory mają odzwierciedlać radość i różnorodność konkursu. Zastosowany krój pisma nosi nazwę "Penny Lane" i został zainspirowany XX-wiecznymi żeliwnymi tabliczkami z nazwami ulic Liverpoolu. W komunikacie podkreślono, że jest ukłonem w stronę bogatego muzycznego dziedzictwa miasta. Logo zostało zaprojektowane w ramach kreatywnego partnerstwa między agencją Superunion z Wielkiej Brytanii i ukraińskim studiem kreatywnym Starlight Creative.

26 lutego poznamy polskiego reprezentanta

Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w tym roku po raz 67. Wezmą w nim udział przedstawiciele z 37 krajów. Zwycięzcę poznamy 13 maja podczas wielkiego finału w Liverpoolu. Nadal trwa nabór chętnych do udziału w Konkursie Piosenki Eurowizji. Trzy tygodnie temu Telewizja Polska wydłużyła termin na przesyłanie zgłoszeń z uwagi na ogromne zainteresowanie wydarzeniem. Chętni mogą się zgłaszać do 10 lutego do godz. 22, wysyłając maila na adres: eurowizja@tvp.pl.

Spośród nadesłanych zgłoszeń zostanie wyłonionych 10 finalistów, których nazwiska poznamy do 15 lutego. Natomiast zwycięzcę w głosowaniu wyłonią członkowie pięcioosobowej komisji konkursowej powołanej przez TVP oraz widzowie. W przypadku remisu decydujący głos będzie mieć komisja. Polskiego reprezentanta na Eurowizję poznamy podczas koncertu finałowego "Tu Bije Serce Europy" w niedzielę, 26 lutego.

Dołącz do dyskusji: Znamy logo i hasło Konkursu Piosenki Eurowizji 2023. Czcionka ma nazwę "Penny Lane"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl