Firma Ewy Chodakowskiej z 21,9 mln zł wpływów i 12,8 mln zł zysku. Rozwija sprzedaż internetową i turystykę fitnessową

Spółka Bebio, zajmująca się sprzedażą produktów i usług oraz organizacją eventów opartych na wizerunku trenerki fitness Ewy Chodakowskiej, w ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 35 proc. do 21,9 mln zł oraz 12,8 mln zł zysku (wobec 8,52 mln zł w 2016 roku). Zysk wypłacono udziałowcom spółki: Chodakowskiej i jej mężowi Eleftheriosowi Kavoukisowi - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniach złożonych w KRS zarząd Bebio (prezesem jest Eleftherios Kavoukis, a wiceprezesem - Ewa Chodakowska) szczegółowo opisał źródła przychodów spółki. Przede wszystkim firma zarządza sklepem internetowym Bebio.pl oferującym płyty DVD i książki Chodakowskiej. Ponadto organizuje sygnowane przez trenerkę warsztaty promujące ruch fitness i zdrowe żywienie.

- Z roku na rok zwiększa swoją ofertę sprzedaży np. o sprzęt fitness, ubrania do treningu, zdrowe przekąski oraz suplementy diety. Firma wzbogaciła swoją ofertę o kolejne wydania płyt DVD i książek Pani Ewy Chodakowskiej-Kavoukis. Wprowadzono także nową usługę dostępu do treści wideo online - opisano w sprawozdaniu.

Bebio rozwinęło też usługi z zakresu turystyki fitnessowej. - Są to wyjazdy turystyczne połączone z aktywnym wypoczynkiem i ćwiczeniami fitness, a także nauką zdrowego żywienia. Nawiązano wiele ciekawych kontaktów biznesowych. które mogą w przyszłości zaowocować w dalszym rozwinięciu tego typu działalności - stwierdziło kierownictwo spółki.

- Dzięki intensywnej działalności promocyjnej i marketingowej nasza marka jest rozpoznawalna, a wydane płyty i książki są hitem na rynku polskim. Popularność Pani Ewy Chodakowskiej sprawiła podpisanie przez firmę wielu umów reklamowych oraz sponsorskich - dodało.

Niepowodzeniem okazał się natomiast uruchomiony w 2014 roku klub fitness Be Active w Warszawie - w ub.r. zamknięto go. Pod nazwą „Be Active” od połowy 2015 roku ukazuje się miesięcznik wydawany przez Edipresse Polska, którego redaktor naczelną jest Ewa Chodakowska. Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Be Active” wynosiła 25 694 egz., o 38,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Koszty wzrosły nieznacznie

W ub.r. Bebio zanotowało 12,06 mln zł wpływów ze sprzedaży usług, a 9,84 mln zł ze sprzedaży towarów. Ponadto firma miała 31,6 tys. zł przychodów operacyjnych i 2 tys. zł finansowych.

Koszty działalności operacyjnej spółki zwiększyły się minimalnie - z 5,59 do 5,63 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 3,21 do 2,86 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,01 mln zł do 952,1 tys. zł. W firmie w ub.r. pracowało na etacie osiem osób. Członkowie zarządu zarobili 370,7 tys. zł.

Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły ze 126,2 do 212,6 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,05 do 1,41 mln zł.

Mocno zmniejszyły się pozostałe koszty (z 515,3 do 60,7 tys. zł) i przychody (z 495,8 do 31,6 tys. zł), natomiast koszty finansowe zwiększyły się z 17 do 436,8 tys. zł

Po 6,5 mln zł dywidendy dla Ewy Chodakowskiej i jej męża

Zysk firmy ze sprzedaży wzrósł z 10,56 do 16,27 mln zł, zysk brutto - z 10,52 do 15,81 mln zł, a zysk netto - z 8,52 do 12,8 mln zł. Spółka zapłaciła też więcej podatku dochodowego - 3,01 mln zł, wobec 2 mln zł rok wcześniej.

Na końcu 2016 roku kapitał zapasowy firmy wynosił 5,38 mln zł, a na koniec ub.r. - 11,9 mln zł. Firma nie ma żadnych zobowiązań długoterminowych

Po 50 proc. udziałów Bebio mają Ewa Chodakowska i Eleftherios Kavoukis. Wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk, a także 183,4 tys. zł nierozliczonego zysku z wcześniejszych lat, zostanie im wypłacone do końca br. w formie dywidendy.

grafika

Ewa Chodakowska wśród najpopularniejszych Polaków w social media

Promująca ćwiczenia i zdrowy styl życia Ewa Chodakowska dużą popularność zyskała dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Obecnie jej facebookowym fanpage ma 2,06 mln użytkowników, z polskojęzycznych profili popularniejsze są tylko te Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Kuby Błaszczykowskiego i Play.

Natomiast na Instagramie Chodakowską obserwuje 1,4 mln internautów (wyprzedają ją Robert i Anna Lewandowscy oraz Wojciech Szczęsny), a jej kanał youtube’owy ma 231 tys. subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych