SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wyjaśnia krytykę Apple. „Pracujemy nad wdrożeniem nowych standardów”

Facebook prowadzi intensywną kampanię krytykującą Apple za zmiany w systemie iOS 14, które mają ograniczyć możliwość śledzenia zachowań użytkowników w sieci i targetowania reklam. Serwis przekazał Wirtualnemedia.pl opinię wyjaśniającą motywy swoich działań. - Nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji. Jesteśmy w trakcie opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm - zapowiada Facebook.

 

W środę Facebook zamieścił na stronach największych amerykańskich dzienników całostronicowe reklamy krytykujące Apple za zmiany w systemie iOS 14, które ograniczą możliwości śledzenia użytkowników w sieci i targetowania reklam. Największy na świecie serwis społecznościowy twierdzi, że staje w obronie mniejszych firm, w które w największym stopniu uderzą zapowiedziane zmiany.

Będą nowe standardy

Wraz ze wspomnianymi reklamami krytykującymi Apple Facebook kontynuuje swoją kampanię przeciwko zmianom w iOS 14, a jednym z jej elementów jest komunikat przesłany przez polskie biuro Facebooka do redakcji Wirtualnemedia.pl. Serwis wyjaśnia w nim dodatkowo motywy jakie kierują nim w konflikcie z Apple.

Czytaj także: iOS 14 z udoskonalonymi widżetami i lepszą obsługą wiadomości. „Bez rewolucji, idzie w kierunku Androida”

- W czerwcu 2020 r. firma Apple ogłosiła nową politykę ograniczającą skuteczność spersonalizowanych reklam, co znacznie utrudni małym i średnim firmom dotarcie do klientów, a w konsekwencji wpłynie na ich rozwój i zdolność do konkurowania z dużymi graczami - czytamy w komunikacie. - Jak pokazują badania Facebooka, jeśli przedsiębiorstwa nie będą miały dostępu do spersonalizowanych reklam, ich sprzedaż spadnie średnio o 60 proc. na każdego dolara wydanego na reklamy online.

Facebook zaznacza, że nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji.

- Oznacza to, że Apple będzie czerpać zyski, a wiele darmowych usług będzie musiało zacząć pobierać opłaty lub wycofać się z rynku - przewiduje serwis. - Jednocześnie własna, spersonalizowana platforma reklamowa Apple nie będzie podlegać nowym zasadom.

Czytaj także: iOS i iPad OS uaktualnione do wersji 14.2. Ponad 100 nowych emoji

Facebook wyjaśnia, że aby złagodzić wpływ nowych regulacji i wytycznych narzuconych przez Apple będzie kontynuować współpracę z organizacjami branżowymi - w tym World Wide Web Consortium (W3C), Partnership for Responsible Addressable Media (PRAM) i World Federation of Advertisers (WFA) w celu opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm.

- Facebook zamierza dostosować się do zmian, nie chcąc narażać biznesu obecnego na swojej platformie na reperkusje ze strony firmy Apple – czytamy w przesłanym komunikacie.

 zakończonym 26 września 2020 r. IV kwartale roku finansowego 2020, Apple zanotowało przychód w wysokości 64,7 miliarda dolarów. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej (64,04 mld USD). Zysk netto zmalał w ujęciu rocznym z 13,69 mld dolarów do 12,67 mld dolarów.

Czytaj także: Facebook i Google przedłużają blokady reklam politycznych 

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

Dołącz do dyskusji: Facebook wyjaśnia krytykę Apple. „Pracujemy nad wdrożeniem nowych standardów”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sipo
Standardy... Lepiej by koszulę z krawatem ubrał...
odpowiedź