Meta aktualizuje narzędzie przejrzystości reklam

Meta, spółka macierzysta Facebooka przekazała, że zaktualizowała funkcję "Dlaczego widzę tę reklamę?”. Dzięki temu chce zapewnić swoim użytkownikom większą przejrzystość reklam i tego, jak ich aktywność w sieci wpływa na to, jakie komunikaty reklamowe do nich trafiają.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Funkcja „dlaczego widzę tę reklamę?” została uruchomiona około dziesięć lat temu, aby pomóc użytkownikom dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego niektóre reklamy są kierowane do nich.

Zgodnie z wpisem na blogu globalnego dyrektora marki ds. prywatności reklam i monetyzacji w Meta Platforms, Pedro Pavóna, narzędzie zostanie teraz ponownie uruchomione, aby zapewnić większą przejrzystość tego, w jaki sposób aktywność online użytkownika wpływa na uczenie maszynowe w celu kształtowania i dostarczania trafnych reklam właściwym osobom.

Od teraz narzędzie to zawiera informacje podsumowane w tematach o tym, w jaki sposób aktywność użytkownika zarówno na platformach Meta, jak i poza nimi, może wpływać na modele uczenia maszynowego używane do kształtowania i dostarczania reklam, które widzą użytkownicy. Odnowione narzędzie zapewni również nowe przykłady i ilustracje wyjaśniające, w jaki sposób modele uczenia maszynowego łączą różne tematy, aby wyświetlać użytkownikom trafne reklamy.  

Większa kontrola nad reklamami

Użytkownicy będą mieli również większą kontrolę dzięki nowemu dostępowi do strony preferencji reklam w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Aby stworzyć narzędzie, Meta ściśle współpracowała z zewnętrznymi ekspertami ds. prywatności i podmiotami odpowiedzialnymi za politykę z całego świata, aby uzyskać informacje na temat zmian w przejrzystości, jakie chcą wprowadzić w swoim systemie reklamowym.

- Zwiększając przejrzystość tego, jak nasze modele uczenia maszynowego działają w celu dostarczania reklam, chcemy pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i zwiększyć naszą odpowiedzialność – powiedział Pavón. Dodał, że Meta będzie stale pracować nad ulepszeniem swojej oferty przejrzystości reklam i poszukiwaniem nowych sposobów, aby zapewnić ludziom lepsze zrozumienie, w jaki sposób wykorzystuje dane i technologię do wyświetlania im reklam .

Zaktualizowane narzędzie jest najpierw wdrażane globalnie na Facebooku, planowane jest jego rozszerzenie na Instagram.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych