Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy

Facebook rozpoczął w Europie uruchamia kampanię, która ma pomóc użytkownikom serwisu identyfikować fałszywe treści i zachęcić ich do czujności odnośnie do wiarygodności informacji.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy

Opracowana wspólnie z fact-checkerami kampania „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami” będzie realizowana w całej Europie. Użytkownicy Facebooka zobaczą w swoich Aktualnościach serię reklam kierujących do strony internetowej stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści.

Trzy główne pytania, które pomogą rozpoznać fałszywą informację, brzmią:

1.    Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.

2.    Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.

3.    Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.

W dalszej kolejności kampania obejmie swoim zasięgiem Wielką Brytanię, kraje Bliskiego Wschodu, Afrykę i Turcję.

grafika
grafika
grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-przeznaczy-200-milionow-dolarow-dla-czarnoskorych-wlascicieli-firm ##

Facebook w ogniu krytyki za przyzwolenie na dezinformację

W ostatnich tygodniach Facebook zmaga się z oskarżeniami o niewystarczające zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowie nienawiści w swojej przestrzeni.

W Stanach Zjednoczonych kilka organizacji pozarządowych, broniących praw obywateli, rozpoczęło akcję "Stop Hate For Profit", która zachęca reklamodawców do bojkotu reklamowego ekosystemu Facebooka. W akcję włączyło się już ponad 160 firm i marek. Celem działań jest wywarcie presji na władzach Facebooka, by skuteczniej reagowały na nieprawdziwe i nienawistne treści.

Do akcji odniósł się Mark Zuckerberg, podkreślając, że Facebook  podejmie "dodatkowe kroki w celu ograniczenia mowy nienawiści w reklamie, m.in. "zakazując twierdzeń, że osoby określonej rasy, narodowości, orientacji seksualnej czy wyznające jakąś religię, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa fizycznego i zdrowia innych ludzi".

Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I... Opublikowany przez Marka Zuckerboga Piątek, 26 czerwca 2020

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek