SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook i Gazeta.pl przed NK.pl, Google i Interia w górę

We wrześniu Facebook i serwisy Gazeta.pl zanotowały więcej użytkowników niż NK.pl. Natomiast strony Google, Interii, Polskapresse i Muratora zyskały po ok. 500 tys. real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Facebooka odwiedziło we wrześniu ok. 450 tys. polskich użytkowników mniej niż w sierpniu. Mimo że portal po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował znaczący spadek zasięgu, wyprzedził NK.pl, ponieważ ten serwis w skali miesiąca stracił ponad 550 tys. real users. Z kolei serwisy Gazeta.pl zyskały 480 tys. użytkowników, dzięki czemu również wyprzedziły NK.pl.

Większość z pozostałych czołowych portali osiągnęła z sierpnia na wrzesień wzrosty liczby użytkowników. Strony Google odwiedziło 480 tys. real users więcej, witryny Onetu - ok. 150 tys. więcej, a YouTube’a - ponad 200 tys. więcej. Za to Wikipedia zyskała w skali miesiąca ponad 2 mln polskich użytkowników, a serwisy Mozilli - ok. 1,8 mln. W pierwszej dziesiątce zestawienia tylko strony Allegro i o2.pl miały nieznacznie mniej real users niż miesiąc wcześniej.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 586 13493,47% 
2Grupa Onet.pl13 589 67272,23%tak
3youtube.com12 546 88266,69% 
4Grupa Wirtualna Polska - Orange12 317 03565,47%tak
5facebook.com11 725 42262,32% 
6Grupa Gazeta.pl11 630 38961,82%tak
7Grupa Nk.pl11 628 87361,81% 
8Grupa Allegro.pl11 566 59461,48%tak
9Grupa Interia.pl11 184 34559,45%tak
10Grupa O2.pl9 863 44052,43%tak
11Grupa Wikipedia9 526 03350,63% 
12Grupa Mozilla7 017 21537,30% 
13Grupa Polskapresse5 629 25629,92%tak
14Grupa Murator5 094 56327,08%tak
15Grupa Next Infor5 067 61226,94%tak
16Grupa GG Network5 034 29526,76%tak
17Grupa Money.pl4 816 45425,60%tak
18Grupa Ringier Axel Springer4 783 25725,42%tak
19Grupa Microsoft4 768 53725,35% 
20Grupa Media Regionalne4 746 85725,23% 


W dalszej części rankingu warto zwrócić uwagę, że strony Polskapresse zyskały ok. 500 tys. użytkowników, serwisy Muratora - ok. 450 tys., natomiast witryny TVN - mniej więcej 600 tys. W przypadku TVN ten wzrost można wiązać z uruchomieniem przez nadawcę serwisu wideo TVN Player (zobacz, jak oceniają go eksperci).  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl13 589 67272,23%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 317 03565,47%
3Grupa Gazeta.pl11 630 38961,82%
4Grupa Allegro.pl11 566 59461,48%
5Grupa Interia.pl11 184 34559,45%
6Grupa O2.pl9 863 44052,43%
7Grupa Polskapresse5 629 25629,92%
8Grupa Murator5 094 56327,08%
9Grupa Next Infor5 067 61226,94%
10Grupa GG Network5 034 29526,76%
11Grupa Money.pl4 816 45425,60%
12Grupa Ringier Axel Springer4 783 25725,42%
13dobreprogramy.pl3 868 30220,56%
14Grupa TVN3 750 10919,93%
15Grupa Panorama Firm3 480 98618,50%
16Grupa Spolecznosci.pl3 465 49018,42%
17filmweb.pl3 219 39217,11%
18Grupa Edipresse.pl3 138 46716,68%
19Grupa Pkt.pl2 676 05314,22%
20nokaut.pl2 640 28414,03%


We wrześniu na zasięgu zyskały obie domeny Google: goole.pl - prawie 600 tys. real users, a google.com - aż 1,6 mln. Ta druga domena przesunęła się o cztery miejsca w górę. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl16 924 44089,96% 
2youtube.com12 546 88266,69% 
3onet.pl12 534 29566,62%tak
4google.com12 227 92064,99% 
5facebook.com11 725 42262,32% 
6nk.pl11 623 71561,78% 
7allegro.pl10 781 28557,31%tak
8wp.pl10 709 09656,92%tak
9wikipedia.org9 436 02750,16% 
10gazeta.pl8 229 58343,74%tak
11interia.pl7 506 24439,90%tak
12mozilla.org6 807 59236,18% 
13chomikuj.pl5 129 12227,26%tak
14blogspot.com4 883 74625,96% 
15zumi.pl4 633 39624,63%tak
16ceneo.pl4 593 67424,42%tak
17wrzuta.pl4 239 31022,53%tak
18o2.pl4 136 55621,99%tak
19demotywatory.pl4 130 68921,96% 
20otomoto.pl4 058 31521,57%tak


Na stronach Allegro wykonano ok. 160 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu, WP z Orange, Interii i o2.pl zanotowały pod tym względem niewielkie spadki. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 424 586 93711 566 594
2Grupa Onet.pl2 796 848 26713 589 672
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 218 790 21012 317 035
4Grupa Gazeta.pl1 049 029 82211 630 389
5Grupa Interia.pl1 047 498 18711 184 345
6Grupa O2.pl935 938 7009 863 440
7Grupa Spolecznosci.pl659 707 6383 465 490
8filmweb.pl169 286 6453 219 392
9Grupa TVN130 991 5303 750 109
10tablica.pl125 665 1702 595 764


Korzyści z uruchomienia TVN Playera widać wyraźnie w statystykach czasu spędzanego na stronach TVN przez ich użytkowników. We wrześniu przeciętny użytkownik korzystał z tych stron trzy razy dłużej niż w sierpniu. Pozostałe serwisy z czołowej dziesiątki - z wyjątkiem stron o2.pl, Spolecznosci.pl, Muratora - osiągnęły pod tym względem nieznaczne wzrosty. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl69770599,705:08:0313 589 672
2Grupa Wirtualna Polska - Orange67537533,5405:29:0012 317 035
3Grupa Allegro.pl48309667,2704:10:3611 566 594
4Grupa Interia.pl38916372,8603:28:4611 184 345
5Grupa O2.pl25216914,7802:33:249 863 440
6Grupa Gazeta.pl23910233,6602:03:2111 630 389
7Grupa TVN10959705,4302:55:213 750 109
8Grupa GG Network7938391,8801:34:375 034 295
9Grupa Spolecznosci.pl7273740,6902:05:563 465 490
10Grupa Murator7033989,3901:22:505 094 563
11Grupa Eurozet4971331,2507:25:55668 921
12Grupa Polskie Radio3937704,3503:36:021 093 658
13Grupa Ling.pl2714015,6803:23:38799 695
14Grupa Targeo.pl1852060,3101:15:191 475 416
15wyspagier.pl1809178,2101:25:261 270 568
16Grupa Polskapresse1747448,900:18:385 629 256
17joemonster.org1716897,4301:16:461 341 876
18Grupa Money.pl1538717,4200:19:104 816 454
19filmweb.pl1502286,0900:28:003 219 392
20tablica.pl1437959,8100:33:142 595 764


Wszystkie czołowe aplikacje zanotowały duże spadki zasięgu. Gadu-Gadu miało ponad 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, Skype i Winamp - po ok. 500 tys. mniej, a Windows Media Player - prawie 700 tys. mniej. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu31,07%5 846 280tak
2Komunikator Skype18,31%3 444 599 
3Windows Media Player16,95%3 189 292 
4Winamp7,06%1 327 842 
5Ipla5,98%1 125 022 
6OpenFM2,70%508 472 
7RealPlayer1,91%358 562 
8VLC media player1,52%286 046 
9Komunikator Tlen.pl1,49%280 435tak
10Windows Live Messenger1,38%259 716 
11Aplikacja Google Desktop1,14%215 253 
12iTunes0,85%159 167 
13Komunikator AQQ0,76%142 282 
14Google Earth0,64%120 174 
15QuickTime0,52%98 397 
16BestPlayer0,48%90 744 
17KMplayer0,42%79 533 
18AIMP0,39%72 930 
19Foobar20000,29%54 743 
20GOM Player0,29%54 123 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 12 419. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook i Gazeta.pl przed NK.pl, Google i Interia w górę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
link-expert
Wzrost Gazeta.pl to z jednej strony wysoka jakość tekstów dziennikarskich, które często są linkowane m.in. w facebooku, a być może też mniej "agresywna" SEO optymalizacja portalu. Tytuły newsów nie są na siłę pisane pod Google, nie są nienaturalne, w czym prym wiedzie WP.

Gazeta stosuje też inną niż onet i wp strukturę serwisów tematycznych. Zamiast domen podrzędnych biznes.onet.pl, sport.onet.pl mają domeny najwyższego poziomu TLD, wyborcza.biz. sport.pl, choć w mojej ocenie budowa struktury na domenach podrzędnych jest jak najbardziej prawidłowa. Póki co WP i Onet są przed Gazetą.

Co do nk.pl tendencja spadkowa jest z pewnością nieodwracalna. Ludzie są zmęczeni tym portalem. Są też tacy, którzy likwidują profile. na Facebooku.
odpowiedź
User
cdr
"Wzrost Gazeta.pl to z jednej strony wysoka jakość tekstów dziennikarskich "

buhahahahaha, chyba człowieku nie wiesz co piszesz....
odpowiedź
User
cocks
2 komentarze i oto mamy polskie społeczeństwo :)))
odpowiedź